دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در بابلسر

نشست خبری مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بابلسر برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

حسن فلاح در گفتگو با خبرنگاران اصل سه جانبه‌گری را به عنوان یک اصل پیشرفته و پذیرفته شده است مشارکت کارفرمایان بیمه شدگان و دولت را مبنای این اصل برشمرده گفت: سازمان تأمین اجتماعی وجه تمایز بارزی با دیگر سازمان‌ها دارد و این تمایز به خاطر کارکرد آن است.

وی با اشاره به تنوع خدمات به دلیل نوع و تعداد مراجعان یادآور شد: تمامی منابع درآمدی سازمان از محل پرداخت حق بیمه است پس مشتری حق مطالبه‌گری دارد و ما نیز باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران شمار بیمه شدگان استان را ۲ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۶۳۴ هزار نفر بیمه شده هستند که ۶۸۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۴۱۱ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

وی شمار مستمری بگیران اصلی را ۲۰۶ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از نظر بیمه شدگان رتبه نهم را در کشور داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با اظهار اینکه تأمین اجتماعی تضمین کننده اجرای عدالت اجتماعی است، افزود: امروز ۷۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها هستند و ۵۳ درصد آن سهم سازمان تأمین اجتماعی است.

فلاح تعداد صندوق‌های اجتماعی را ۱۷ صندوق بیان کرد و گفت: مازندران از حیث بیمه شده در کشور رتبه نهم را داریم و گفت: در استان مازندران سال ۱۰۲ واحد کارفرمای فعال وجود دارد و ماهانه به سازمان تأمین اجتماعی لیست و حق بیمه ارائه می‌دهند از این حیث رتبه دوم کشوری را داریم.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه عمده منابع درآمدی از محل حق بیمه است، گفت: در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۷۱ درصد افزایش وصولی منابع داشتیم.

فلاح به عنوان اینکه در سال گذشته در راستای اجرای بیمه فراگیر خانوار ایرانی رتبه خوبی را کسب کردیم و ۳۳ هزار نفر شمار بیمه شدگان افزایش یافت، گفت: مازندران در زمینه بیمه دانشجویی رتبه ششم و بیمه زنان دختران و بیمه فراگیر خانوار رتبه چهارم را کسب کرده است..

وی افزایش مهاجرت در دوران بازنشستگی را یکی از دلایل افزایش شمار مستمری بگیران ذکر کرد و گفت: در سال گذشته شمار مستمری بگیران نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران یکی از شاخص‌های کارآمدی در سازمان تأمین اجتماعی را ضریب پشتیبانی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ضریب پشتیبانی در کشور ۴.۲ و در مازندران ۳.۷ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *