دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیر توسعه وقف آستان قدس رضوی در ساری

نشست خبری “حجت الاسلام عبدالرضا اصغری” مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع:خزرنما

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: ۶هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین های سه استان گیلان، مازندران و گلستان در شمال کشور وقف این آستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا اصغری سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران در ساری افزود: چهار هزار و ۲۰۰هکتار زمین وقوفی در استان گلستان، ۲هزار هکتار در مازندران و ۲۰۰ هکتار در گیلان است.

وی تعداد موقوفات سه استان شمالی را ۹۵ مورد عنوان کرد و ادامه داد: این موقوفات در ۲۵ شهر و روستاهای گلستان، مازندران و گیلان قرار دارند.

او خطه شمال را یکی از مناطق پر رونق ایران در زمینه موقوفات رضوی دانست و بیان داشت: عشق و ارادت مردم به اهل بیت علیهم السلام خاصه حضرت رضا (ع) سبب شده است تا از دیرباز تا کنون اموال و دارایی فراوانی وقف بارگاه منور حضرت رضا (ع) شود.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دومین وقف نامه قدیمی رقابتی موجود در استان قدس رضوی مربوط به سید جلال‌الدین بن سید لطیف شاه حسینی در شمال کشور به سال۹۵۰ قمری است، گفت: هم اکنون هم مردم خطه شمال نذورات و وقف های قابل توجهی را برای آستان قدس رضوی دارند.

اصغری به رویکرد های وقفی شامل وقف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی حرم مطهر و وقف علم و فناوری اشاره کرد و اظهارداشت: گستره نقش آفرینی وقف در حوزه خدمات اجتماعی بسیار وسیع است و محرومیت زدایی، اشتغال زایی، توانمندسازی، ارائه خدمات و تسهیلات به زائران و مجاوران، توسعه مشارکت های اجتماعی با محور قراردادن تشکل های مردم نهاد برخی از عرصه‌های این حوزه است.

وی به توسعه حرم مطهر رضوی و همچنین ایجاد تسهیلات استراحتگاه های بین راهی میقات الرضا، زائرسرا، زائرشهر رضوی، کتابخانه ها برای زائران و مجاوران را از جمله خدمات این آستان در این عرصه عنوان کرد و گفت: هم اکنون نیز ساخت رواق زیر سطحی شیخ بهایی با پیش بینی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق وقف مشارکتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: کلیدواژه های “وقف” و “نذر” در آستان قدس رضوی به قدمت عشق و ارادتی است که در دل مردم این آب و خاک به اهل بیت پیامبر (ص) ریشه دوانده است.

اصغری ضمن قدر دانی از مردم خطه شمال از برگزاری همایش وقف کنندگان سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان فردا چهارشنبه در ساری خبر داد و ادامه داد: آستان قدس رضوی عزم جدی در اجرای نیت واقفان و حفظ و حراست از موقوفه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *