دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه مازندران در ساری 

نشست خبری مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

نازنین نادری مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه مازندران در نشست خبری با بیان اینکه این بنیاد یک سازمان غیر دولتی، غیر سیاسی و مردم نهاد است، اظهار کرد: فعالیت این بنیاد از سال ۸۶تا کنون با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کادکان نیاز در حال فعالیت است.

به گزارش شبستان،وی با بیان اینکه این بنیاد در کنار ماموریت اصلی با ایجاد کمپین های خدماتی به زلزله زدگان، سیل زدگان و … نیز ارائه خدمت داشته است، افزود: بنیاد دستان مهربان در زلزله خوی از اولین نهادهایی بوده که به کمک زلزله زدگان شتافته است.

نادری به همت والای این بنیاد برای خدمت رسانی به مردم نیازمند سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در امر مدرسه سازی نیز اقداماتی انجام شده  است.

وی با بیان اینکه در شعبه مازندران فعالیت های محرومیت زدایی، درمانی، معیشتی، تحصیلی و… دردست اقدام دارد، افزود: رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال و توانمندسازی این قشر و بازاریابی و کمک به فروش محصولات زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه است.

نادری با بیان اینکه در واحدهای توانمندسازی دوره های آموزشی شامل مکرومه بافی، رزین، شمع سازی و … به صورت رایگان برای زنان سرپرست خانوار برگززار می شود، ادامه داد: درمان این مددجویان تحت پوشش از جمله دندانپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود. 

وی به فعالیت کمپین های لبخند نیایش، درمانت با من و … برای درمان بیماران نیازمند در قشر زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند اشاره کرد و افزود: خدمات حمایتی این بنیاد شامل واریز مستمری برای کودکان تحت پوشش، برگزاری کمپین های حمایتی در مناطق محروم، اهدای سبد کالا به صورت ماهانه به خانوارهای تحت پوشش، تهیه پوشاک و لوازم منزل برای خانواده های نیازمند و تامین مسکن برای خانواده های بی سرپناه می شود.

نادری درخصوص مراکز آیندگان، تصریح کرد: این مرکز برای آموزش کودکان، تامین غذا و ارائه خدمات ورزشی، و بهداشتی به این قشر که مادران آنها تحت حمایت بنیاد دستان مهربان است فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در سبد کالای این بنیاد تمام اقلام ضروری خوراکی، بهداشتی و داروهای مکمل شامل ویتامین های مورد نیاز بانوان و کودکان جانمایی می شود، ادامه داد: در تهیه سبد های کالای این بنیاد به مناسبت ها نظیر شب یلدا، نوروز، ماه رمضان و اقلام مورد نیاز این مناسبت ها مورد توجه است.

نادری با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان در مراکز درمانی دستان مهربان(دندان پزشکی، پزشکی زنان، روانشناسی، عمومی، تغذیه و …) در دستور کار قرار دارد، افزود: معرفی مددجویان واجد شرایط به مراکز درمانی و کلینیک های معتبر کشور، راه اندازی مراکز درمانی در ساری و چکاپ دوره ای مددجویان جهت بررسی وضعیت سلامت این قشر نیز  در بخش خدمات درمانی مورد توجه است.

وی به تلاش این بنیاد برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: اهدای پوشاک، لوازم التحریر، تبلت و دیگر لوازم کمک آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم نیز مورد توجه است.

نادری از فعالیت کمپین سقف مهربانی با هدف تامین سرپناه برای مددجویان تحت پوشش این بنیاد خبر داد و اضافه کرد: همچنین کمپین آزادیت با من نیز با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در حال فعالیت است و فعالیت این کمپین در ماه رمضان قوت خواهد گرفت.

وی ضمن یادآوری درخصوص فعالیت کمپین های سین امسال سلامتی و کرونان برای تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده جهت توزیع بین خانواده های تحت پوشش، گفت: بخش عمده هزینه ای این بنیاد برای دستگیری از نیازمندان از سوی مردم نوع دوست استان تامین می شود.

نادری بیان کرد: کمپین مداد نارنجی نیز شهریور ماه هر سال برای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری کارگاه های مشاوره برای مادران تحت پوشش شامل کارگاه های انگیزشی، روان شناسی مثبت نگر، حل بحران، مشاوره و روانشناسی در دست اجرا داریم.

نادری  با بیان اینکه روز مادر و تکریم بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش این بنیاد هرساله مورد توجه است، افزود: این بانوان با همکاری این بنیاد از سوی فرزندانشان تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۲۰۰خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد دستان مهربان هستند، گفت: ۱۵۰خانواده از این تعداد در شعبه مازندران این بنیاد تحت پوشش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *