دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به مناسبت هفته کتاب

نشست خبری “سکینه‌خاتون مهدیان‌پور” مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به مناسبت هفته کتاب برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور در نشست خبری هفته کتاب، اظهار کرد: ۵۴۵ برنامه در سطح استانی، شهرستانی و کنابخانه‌ای در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، مهدیان‌پور با بیان اینکه طرح همکلاسی کتابخوان با هدف آشتی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب اجرا می‌شود، افزود: برای هدایت دانش‌آموزان به سمت مطالعه غیر درسی، این طرح را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه مشارکتی بند نسوان و آقایان زندان آمل در هفته کتاب راه‌اندازی می‌شود چرا که ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کسانی که در بند هستند از برنامه‌های ما است.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه قصه‌گویی با محوریت غزه در کتابخانه‌های عمومی استان، ادامه داد: کتابت قرآن را هم در بخش کودکان اجرایی می‌کنیم و هر کودک، یک صفحه کتابت قرآن انجام می‌دهد که در مجموع به کتابت قرآن کریم منجر می‌شود.

مهدیان‌پور عنوان کرد: ۲۸ آبان ماه آیین قدردانی از خادمان کتاب و کتابخوانی، هنر و رسانه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پرورش استعدادهای نویسندگی اظهار کرد: در این راستا کارگاه نویسندگی خلاق را در هفته کتاب اجرا می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب در هفته کتاب افزود: نشست‌های کتابخوان، نشست محافل ادبی، محافل قرآنی و پویش‌های مختلفی برای هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به کتابخانه‌های استان در یک سال اخیر با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است، گفت: ۳۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های مازندران را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مهدیان‌پور با بیان اینکه معتقدیم منابع به روز باید در دسترس اعضای کتابخانه‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد جمعیت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند و ۲۷ پروژه نیمه‌تمام در بخش روستایی داریم.

وی ادامه داد: امسال رشد ۳ درصدی در ورود کتاب به کتابخانه‌های استان داشتیم که در مقابل ۱۲۰ کتابخانه، رقم چندانی نیست اما برنامه‌ریزی ما در راستای رشد این منابع است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی مازندران، کتابخانه سیار ندارد اما پیگیر راه‌اندازی کتابخانه سیار در استان هستیم.

مهدیان‌مور با اشاره به اینکه بر اساس آمایش سرزمینی که در استان در حال انجام است، فضای کتابخانه‌ای مازندران باید افزایش یابد، گفت: از سویی هم با گرانی قیمت زمین مواجه هستیم و باید به سمت راه‌اندازی پیشخوان کتابخانه‌ای و کتابخانه سیار حرکت کنیم که فضای کتابخانه‌ای را در اختیار مردم استان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *