دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت مازندران

محمدرضا میرزایی در نشست خبری با ارائه گزارشی درباره آخرین خدمات و اقدامات بیمه سلامت مازندران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ با توجه به فشار اقتصادی موجود و کاهش توان مردم در خرید داروها و هزینه های پزشکی، سال خاص و دشواری خواهد بود و نیاز به همراهی بیمه ها با مردم جهت ارائه خدمات بهتر است.

عکاس( زینب ذبیحی) منبع : خزرنما

وی با بیان اینکه دغدغه مهم ما این است که نگذاریم مردم در تامین دارو، جراحی و بستری دچار مشکل شوند، افزود: تمرکز ما در مازندران روی ۷ اولویت است که بخشی از آن ها شامل مشارکت فعال در خدمات سلامت الکترونیک، رصد و تامین هزینه های درمان، ارجاع الکترونیک و بسته پزشک خانواده، آموزش و اطلاع رسانی، پژوهش های کاربردی به بیمه سلامت، مدیریت منابع است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: برنامه پزشک خانواده از ۱۶ سال پیش همزمان در استان های مازندران و فارس اجرا شده است و البته در ۱۰ سال گذشته به خاطر کوتاهی های صورت گرفته در سطح ملی این طرح به بلوغ کافی نرسیده اما در صدد رفع مسائل آن بر اساس ظرفیت های موجود هستیم.

میرزایی با اشاره به بازدید از ۷۰ داروخانه و ۴۰ بیمارستان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: پرداخت‌های بیمه سلامت به روز شده و تمام مطالبات سال قبل مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در بخش سرپایی و بستری تسویه شده است.

وی از انجام روزانه ۱۳ هزار نسخه نویسی الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: حدود ۲۹۰ میلیارد تومان بابت مطالبات درمانی موسسات در سال ۱۴۰۰ و ۴۰ میلیارد نیز بابت مطالبات ۲ ماه نخست امسال پرداخت نمودیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت پزشکان خانواده استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان (۵۰ درصد) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیمه ۱۵۵ هزار نفر نامعتبر است. مابقی جمعیت استان نیز تحت پوشش دیگر بیمه‌ها (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و غیره) قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر به تعداد بیمه شده های استان اضافه شده است، گفت: افراد و خانواده هایی که از بیمه پایه برخوردار نیستند به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند تا آن ها نیز از مزایای مجموعه برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *