دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت مازندران ویژه هفته ملی جوانی جمعیت

نشست خبری محمدرضا میرزایی به مناسبت «هفته ملی جوانی جمعیت» برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

محمدرضا میرزایی در نشست خبری به مناسبت «هفته ملی جوانی جمعیت» افزود: براساس اطلاعات و آمارهایی که وجود دارد حدود ۱۵درصد زوجین مازندران نابارور هستند و درگیر این مشکلات می باشند.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه کشوری جوانی جمعیت، پارسال برای یک هزار و ۱۰۰ زوج نابارور مازندران سه میلیارد و یکصد میلیون تومان هزینه درمان پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر اینکه این میزان پرداخت هزینه درمان و تعداد زوج هایی که روند درمان آنها پیگیری می شد اقدام قابل توجهی به شمار نمی آید، گفت : بخش اصلی این موفقیت نبودن لازم در این خصوص به بی رغبتی و یا کم رغبتی مراکز خصوصی درمان و همچنین تمایل نداشتن زوجین برای پیگیری درمان آنها می باشد.

وی اظهارداشت: پیش از این تنها یک مرکز درمان ناباروری در مازندران فعالیت داشت که با تلاش ها و پیگیری های انجام شده این تعداد به هفت مرکز افزایش یافته است.

میرزایی ادامه داد : به طور نمونه در مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام خمینی (ره) در ساری به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین مرکز استان در این حوزه ماهانه ۲۰ زوج برای درمان مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۷۰۰هزار بیمه شده سلامت در مازندران گفت که ۸۱ درصد بیمه های استان رایگان هستند که ۹۰۰ هزار روستایی وساکن شهرهای زبر ۲۰خانوار می باشند و ۴۸۰هزار نفر از صندوق بیمه همگانی بیمه هستند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران سرانه بیمه سلامت به ازای هر نفر را ماهانه ۱۱۹هزار تومان اعلام کرد و گفت:
حق بیمه برای سه دهک اول رایگان است.

وی اظهارداشت : پیش بینی می شود در حال حاضر ۳۰ هزار نفر از بیمه برخوردار نباشند که اغلب در مناطق دورافتاده هستند.
میرزایی گفت : پارسال ۱۳۵هزار نفر در مازندران بیمه رایگان شدند.
وی ادامه داد : دراستان مازندران ۲ هزار و ۶۷۰موسسه طرف قرارداد در استان فعالیت دارند که پارسال یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به این موسسات پرداخت شد
مدیر کل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد : در خصوص بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از حمایت های صندوق دولت به همین نام پارسال ۵۷میلیارد تومان هزینه درمان سیستمی پرداخت شد و ۲۴میلیارد تومان هزینه درمان بازای تحویل اسناد پزشکی به سه هزار و ۵۰۰ بیمار پرداخت شد.

وی گفت : ۶۰درصد هزینه های پرداختی از این صندوق در مازندران به بیماران سرطانی پرداخت شده است.

میرزایی اظهار داشت : بیمه سلامت مازندران پارسال ۳۴۰میلیارد تومان برای هزینه دارو پرداخت شد در حالیکه سال ۱۴۰۰میزان هزینه دارو پرداختی ۱۰۴ میلیارد تومان بود.

وی گفت : پیش بینی می شود امسال بدلیل افزایش قیمت دارو، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارو در مازندران از سوی بیمه سلامت پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *