دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آستانه سال جدید

نشست خبری حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران رد آستانه سال جدید برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در نشست خبری در ساری افزود: مازندران از حیث تعداد موقوفات، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه جزو استان های برخوردار کشور محسوب و تمام تلاش ها بر این است تا درآمدهای کسب شده از محل موقوفات براساس نیات واقفان هزینه شود.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: ۱۵ هزار موقوفه، ۲۱۴ هزار رقبه، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که، نیت تعداد زیادی از موقوفات استان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) است، افزود: در این میان نیات تعدادی از موقوفات استان در راستای رفع مشکلات روز مردم از جمله پرداخت هزینه های درمان و آزادی زندانیان غیرعمد است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر نیت ۱۶۷ رقبه مازندران پرداخت هزینه بیماران است و در بخش دیگر وقف برخی اماکن از جمله بیمارستان های امام خمینی (ره) ساری و امام رضا(ع) آمل انجام امور درمانی است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تهیه و توزیع ۲۱۵ هزار سبد معیشتی در ایام کرونا و تحویل آنها به خانوارهای محروم را به عنوان بخش دیگری از خدمات انجام شده از محل درآمد موقوفات برشمرد.

وی گفت: درسال‌های اخیر هزینه درمان ۵۰۰ بیمار ناتوان در پرداخت هزینه های مالی از محل موقوفات استان پرداخت شده است.

ثبت سند اجاره ۵۰ هزار موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به ثبت سند اجاره املاک موقوفی مازندران به عنوان برنامه سالهای اخیر برای ساماندهی امور مربوط به موقوفات ذکر کرد و گفت : در این مدت ۵۰ هزار سند اجاره موقوفات استان ثبت شده است.

وی از انجام ۲۸۲ وقف جدید در سال‌های اخیر خبرداد و گفت: همچنین نخستین وقف هسته‌ای کشور به نام شهید فخری زاده در مازندران رقم خورده است.

اجرای ۳۰۰ طرح عمرانی در بقاع و موقوفات مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی به اجرای ۳۰۰ طرح عمرانی به‌منظور نوسازی و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر عملیات ۲۰ درصد این طرح ها به پایان رسیده است.

وی بازسازی و توسعه صحن بقعه امامزاده عبدالله آمل را یکی از طرح های عمرانی شاخص مازندران ذکر کرد.

آماده سازی اماکن مذهبی برای میزبانی مسافران نوروزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در آستانه سال جدید و حضور مسافران در این استان فضاهایی برای حضور و استقرار موقت مسافران در برخی امامزاده ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۵ مسجد و امامزاده بین راهی مازندران آماده خدماتدهی به مسافران نوروزی در این استان است.

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی در ۳۰۰ بقعه امامزاده مازندران طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

مردم هنگام خرید املاک اوقافی استعلام بگیرند

وی از مردم خواست قبل از خرید و انجام مراحل قولنامه ملک، استعلام از اداره اوقاف انجام بدهند تا هنگام سند زدن با مشکل مواجه نشوند و گفت: متاسفانه برخی بنگاهداران تنها برای فروش ملک در زمان معامله وقفی بودن ملک را به خریدار اعلان نمی کنند که این موضوع باعث می شود هنگام پرداخت هزینه سالانه اجاره وقف فروشنده از انجام این کار شانه خالی کند در حالیکه براساس قانون پرداخت این هزینه بر عهده فروشنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *