دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل اوقاف مازندران به‌مناسبت آغاز هفته وقف

همزمان با نخستین روز هفته وقف، نشست خبری حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با حضور مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران استان در سالن اجتماعات شهید نوریان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در نشست خبری به‌مناسبت هفته وقف که در سالن اجتماعات امامزاده عباس (ع) مرکز استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته وقف با اشاره به روایتی از بزرگان و علمای کشور درباره امامزادگان، اظهار کرد: در صورت نشناختن امامزادگان بخشی از فرهنگ شیعه ناقص مانده است، همچنین امامزادگان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در اهمیت و مشی ائمه اطهار (ع) هستند.

وی با بیان اینکه کسی که بتواند فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی وقف را ترویج بدهد قعطا خودش جزو واقفین است، نقش اصحاب رسانه را در حوزه وقف بسیار موثر و جدی دانست.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از ۳۱۲ وقف جدید در مازندران در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: بعد از شهادت شهید فخری زاده اولین وقف در مازندران انجام شد، همچنین با وقف ساختمان چهار طبقه بچه‌های آسمان نور در شهرستان نور شاهد بهره دانش آموزان از سراسر کشور از این مرکز وقفی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به فعالیت‌های اوقاف استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۵۷ محفل انس با قرآن در حوزه اداری امور قرآنی باحضور ۳۰۰ نفر در مسابقات قرآنی و برگزاری ۳۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم خبر داد.

وی همچنین به صدور ۶ هزار و ۳۶ سند اجاره شامل ۴ هزار و ۷۹۷ سند تجدید شده و هزار و ۲۳۹ سند اولیه، اخذ ۵۵۱ سند مالکیت، تعیین و تکلیف ۴۸۰ پرونده مطروحه در محاکم قضایی در استان اشاره و تصریح کرد:  ۸ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی تخصیص یافت.

حجت الاسلام حیدری جناسمی اعلام کرد: در بحث کمک به مدارس دینی نیز حدود ۲ میلیارد تومان صرف شد و در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی با صرف۲ میلیارد تومان اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد: در ۶ ماهه سال جاری اعزام ۵۸۰ مبلغ بومی و غیربومی انجام شد، همچنین حکم انتصاب ۱۲۰ نقر امین برای مدیریت موقوفات صادر شد.

وی از اجرای ۲۷ پروژه مسکونی تجاری اداری و خدماتی، اجرای ۵۳ پروژه باغی، اجرای پروژه کشاورزی در سطح ۲۵۰ هکتار و اجرای طرح زراعت پوب در سطح ۳۸ هکتار خبر داد و بیان کرد: همچنین در سال جاری شاهد ساخت، تکمیل و بازسازی ۱۲۷ پروژه، اجرای ۱۷۵ طرح جامع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، تهیه اطلاعات مکانی برای هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه از موقوفات با اعتباری بالغ بر ۸/۵ میلیارد تومان بوده‌ایم.

حجت الاسلام حیدری جنامی با اشاره به مشارکت اوقاف مازندران در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ما از طریق ارائه زمین به مساحت ۴۸هزار متر مربع به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود در این طرح مشارکت کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از هزینه ۳۰ میلیارد تومانی اوقاف در حوزه اجرای امینانه نیات واقفین در ۶ماهه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: همچنین در ۷۰ امامزاده طرح شمیم خدمت با هدف توانمندسازی ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال اجرا شد، بیش از ۵ میلیارد تومان در طرح قرار دوازدهم جمعا به تعداد ۴ هزار و ۷۲۰ بسته بیش از ۵ میلیارد تومان صرف شد.

وی در پایان اظهار کرد: هزار و ۳۶۱ امامزاده داریم که بیش از ۷۰ امامزاده در استان شاخص هستند، بابل، آمل و ساری به ترتیب بیشترین موقوفات استان را دارند، بیش از ۸هزار اماکن متبرکه در استان داریم، بزرگترین سرمایه اوقاف، مردم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *