دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران

نشست خبری سیدحسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سیدحسین درویشی در نشست خبری به مناسبت «هفته ملی مهارت» در ساری، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای مازندران در ایجاد اشتغال در استان در جایگاه دوم پس از اداره کل شیلات قرار دارد.

وی ادامه داد: در طول سال ۴۵ تا ۵۰ هزار مازندرانی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت که حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر از آنها افرادی هستند که فرصت های شغلی دارند و اما برای افزایش مهارت شغلی در این رسته قراردارند.

‌وی با اشاره به میل و رغبت بیشتر بانوان مازندران به فراگیری آموزش مهارتی اظهار داشت: ۶۵ درصدشرکت کنندگان در این دوره ها بانوان هستند و ۳۵درصد آقایان تشکیل می دهند.

این مقام مسوول با اشاره سفر رئیس جمهور به مازندران و تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاهی استان اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۷۵ درصد برای تکمیل کارگاههای جدید و ایجاد رشته های جدید هزینه شده است.

درویشی همچنین تعداد رشته های جدید مهارتی اضافه شده در بخش دولتی و خصوصی مازندران را ۹۳ رشته اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود فاصله زیاد بین مدرک ‌مهارت در جامعه گفت : با حذف مدیریت های جزیره ای در خصوص آموزش مهارتی قطعا شاهد موفقیت های بی نظیر در این زمینه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فنی و حرفه ای در دست انجام است که در قالب ایجاد آموزشگاه و تجهیزات آن است.

وی گفت: ۱۵۸ آموزشگاه آزاد امسال به مجموع آموزشگاهها اضافه شدند که یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون‌ تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است.

آموزش های فنی و حرفه ای از طریق یک هزار و ۸۷۹ آموزشگاه آزاد و ۲۰ آموزشگاه دولتی در مازندران ارائه می شود.

ششم تا ۱۳ مرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان «هفته ملی مهارت» نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *