دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران

نشست خبری “سید کاظم حسینی کارنامی” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با محوریت “برنامه های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲” در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

سید کاظم حسینی کارنامی- مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران بدر جمع خبرنگاران با موضوع برنامه های گذر از پیک تابستان سال جاری ،افزود: اگرچه همه روستاییان استان از نعمت انرژی برق برخوردارند، اما به دلیل توسعه و گسترش روستاهای مازندران ، تقویت شبکه های برق لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا،حسینی کارنامی با بیان این که خوش نشینی در مناطق مختلف مازندران به خصوص در روستاهای استان مصرف برق را به شدت افزایش داده است، ادامه داد:‌ از آن جایی که هزینه تمام شده تولید هر کیلو وات برق در استان ۳۵۰ تومان است اما متوسط دریافتی از مشترکان فقط ۱۰۰ تومان است، مصرف بی رویه خوش نشین ها شرایط را برای تامین و توزیع عادلانه برق سخت کرده است.

وی با بیان این که به دلیل گسترش ساخت و ساز های بی رویه و غیر مجاز در اراضی ملی مازندران، شمار زیادی از افراد بدون داشتن انشعاب به این انرژی دسترسی و استفاده بی رویه نیز می کنند، گفت:‌ وزارت نیرو برای این که حداقل بتواند از این مشترکان هزینه برق را دریافت کند، طبق ماده چهار، برق به ساختمان های مسکونی غیر مجاز که در مسیر انشعاب و شبکه قرار دارند، داده می شود، ولی هزینه مصرف را دریافت می کند.

حسینی کارنامی توضیح داد:‌ صد البته به هیچ عنوان کنتور برق به نام این افراد صادر نمی شود، ‌شرکت فقط برای جلوگیری از استفاده بدون اطلاع و بی رویه از برق، با دادن این انرژی از آنان هزینه مصرف را دریافت می کند.

وی به مصرف بی رویه انرژی برق توسط خوش نشین های مازندران نیز اشاره کرد و بیان داشت: تنها راه کنترل مصرف این نوع مشترکان نصب کنتور های هوشمند است تا بتوانیم ضمن مشاهد مصرف، قطع برق را نیز داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد : بررسی ها نشان می دهد که خوش نشین های مازندران به دلیل نداشتن مشکل پرداخت در هزینه پرداخت برق با تعرفه دولتی، نسبت به زمان مصرف و تنظیم درجه کولرهای گازی بی تفاوت هستند ،حتی بسیاری از آنان وقتی در منزلشان حضور ندارند، فقط به خاطر این که پیش از آمدنشان استرحتگاهشان خنک باشد از این انرژی استفاده می کنند.

همواره استان مازندران به دلیل شرایط خاص برخورداری از مواهب طبیعی یعنی نزدیکی دریا، جنگل و کوه سبب شد تا بیشترین تجاوز و تصرف به عرصه های طبیعی، ساخت وساز ها و تغییرکاربری های غیر مجاز را در این خطه شاهد باشیم.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت است که طبق آمار رسمی حدود نیمی از این جمعیت در سه هزار و ۶۰۰ روستا زندگی می کنند.

حسینی کارنامی شمار مشترکان برق مازندران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷۵ درصد از مشترکان برق در استان خانگی هستند که ۵۰ درصد برق استان را مصرف می کنند. ، ‌۱۲ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در صنعت، هشت درصد عمومی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.

وی متوسط مصرف برق در ماه‌های غیر گرم سال در مازندران را حدود ۸۰۰ مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها و تجهیزات سرمایشی، میزان مصرف برق به ۲ هزار تا ۲ هزارو ۴۰۰ مگاوات افزاتیش می یابد.

وی به طرح وزارت نیروی مبنی بر پاداش صرفه جویی که نسبت به سال گذشته ۲۰ برابر به نفع مشترکان بیشتر شده است، اشاره کرد و بیان داشت: مقوله مهمی که مشترکان باید برای برخورداری از این پاداش در مصرف برق مورد توجه قرار بدهند، تنظیم ۲۴ درجه به بالا در سیستم های سرمایشی و رعایت مصرف در زمان پیک یعنی ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۱۸ غروب تا ۲۲ شب است.

وی با ذکر این نکته که رصد و پایش روزانه مصرف انرژی در ادارات شروع شده است، گفت: ۲۶ ستاد برق استان و ۵۶ اکیپ از شهرستان‌ها روزانه وضعیت مصرف انرژی را در ادارات پایش می‌کنند.

حسینی با بیان این که تغییر ساعت کاری ادارات کمک کار بسیار خوبی در نداشتن قطعی احتمالی برق است، در عین جال گفت که امسال نیز هر دستگاهی نسبت به مقررات مصرف برق بی توجهی کند، قطع آن سازمان و یا اداره دولتی قطع می شود، همانطوری که پارسال برق پنج دستگاه دولتی استان مازندران قطع شد.

5 دیدگاه دربارهٔ «نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران»

روی چه منطقی به همه برق میدهند ولی با قیمت متفاوت وکار چاق کن با هزینه سنگین
ساخت ساز غیر مجاز اکثرا کنتور برق دارند برا چه چرا واز چه طریقی

کل صحبت این مدیر محترم خوش نشینان بود انگار مشکل شخصی دارند ایشان با خوش نشینان همه جایی ایران واسه هرایرانی هیچ منعی برای سرمایه گذاری سکونت دائم یا غیره وجود نداره مصرف بی رویه انرژی هیچ ارتباطی به بومی و غیره بومی نداره درست مصرف کردن انرژی یه فرهنگ هست

سلام و عرض ادب خدمت سید بزرگوار مدیر عامل خوش اخلاق و زحمتکش . خدا قوت به شما و همه همکاران زحمتکش . انشاالله با تلاش همه همکاران در صنعت برق مازندران سالی بدون خاموشی را سپری خواهید کرد. مهندس حسینی عزیز لطف کنید دستور دهید ضعف شبکه و ولتاژ نصب ترانس که مشکل چندین ساله منطقه پاشاکلا انتقالی روبروی جهاد نصر می‌باشد در اسرع وقت حل تا دعا گویی شما زحمتکشان صنعت برق الخصوص شرکت توزیع برق مازندران باشیم .

چقدراستاد در سفسته
به راحتی این همه خبرنگار رو پیچونده و ذهن ها رو از مسائل ومشکلات برق منحرف کرده و به سمت ساخت و سازهای غیر مجاز و بخشداری ها و دهیاری ها کشونده انگار ایشون استاندار هستند که باید پاسخ این سوالات رو بگیرن
استاد بزرگ لطف کنید بفرمائید این خوش نشین ها و ساخت وسازهای غیر مجاز مجوز برق شون رو از کجا گرفتند چطور شبکه برق اونجا رفته چطور از شبکه انشعاب گرفتند ؟ لابد از استان گلستان گرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *