دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نشست خبری “محسن بخشی” مدیرکل پست استان مازندران

نشست خبری “محسن بخشی” مدیر کل پست استان مازندران به مناسبت ۱۷مهر روز جهانی پست در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

محسن بخشی به مناسب ۱۷ مهر ماه روز جهانی پست در نشست خبری، متوسط جابجایی روزانه مرسولات پستی در مازندران را ۴۵ هزار مرسوله اعلام کرد و افزود: ۱۵ هزار مرسوله صادره و ۳۰ هزار مرسوله وارده است.

به گزارش ایرنا،بخشی سرانه پستی مازندران را ۵.۷ مرسوله عنوان کرد و توضیح داد: از آنجاییکه ظرفیت جابجایی مرسولات پستی در مازندران بسیار بالا است، اگر زیر ساخت های پستی استان گسترش بیابد، می توانیم خدمات مطلوبی در رونق اقتصاد استان ارایه بدهیم.

وی با بیان این که جابجایی محصولات کشاورزی مازندران از مزیت های توسعه ای پست استان است، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود پنج تن برنج در پایانه برنج آمل توسط پست انجام می‌شود.

مدیرکل پست مازندران همچنین به نبود اطلاعات و ۶۰۰ هزار مکان و نشانی روستایی استان اشاره کرد و گفت: بخشداران و دهیاری ها باید در احصا نشانی ها و پلاک گذاری پستی این اماکن روستایی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با ذکر این نکته که ۱۰ درصد برگشت مرسولات پستی ناشی از مشکلات احراز شناسایی و مکانی پستی است، ادامه داد: نگاه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی باید با کامل شدن بانک اطلاعاتی از نشانی های اماکن تقویت شود.

بخشی با ذکر این نکته که نگاه اقتصادی دنیا با استفاده از ظرفیت پستی رونق یافته است، بیان داشت: مردم هزینه جابجایی محصولات را پرداخت می کنند، اما کیفیت جابجایی مرسولات در پست مورد اهتمام است.

وی با اشاره به این که سرویس پست هوشمند با شهر هوشمند و الکترونیکی شدن محقق می شود، گفت: اکنون الزامات قانونی مربوط به پست توسط شهرداری های مازندران رعایت نمی شود.

مدیر کل پست مازندران خاطر نشان کرد: ساری به عنوان مرکز مازندران اصلا همکاری در هوشمند سازی ندارد، یعنی ضرورت یکنواختی اطلاعات شهری در ساری مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

بخشی مشقت ترین کار در پست را مربوط به نامه رسان ها دانست و گفت: به طور متوسط هر نامه رسان روزانه در مازندران، ۱۰۰ مرسوله را به مکان های مختلف می رساند، اما در این شرایط، سختی کار برای نامه رسان ها در مجلس تصویب نشده است.

وی اختلاف قیمت هزینه پست دولتی با دیگر کاربران پستی در بخش خصوصی را تا سه برابر کمتر است و بیان داشت: رسوب مرسولات پستی در مازندران به صفر رسیده است.

قاچاق کالا با بارکد پستی به حداقل می رسد

مدیر کل پست مازندران با بیان این نکته که قاچاق کالا با بار کد پستی به صفر می رسد، گفت: با استفاده از فناوری بار کد پستی، مدیران نظارتی و حراستی در اتاق کار خود و با تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته هوشمند می توانند نسبت به رصد جابجایی کالا اقدام کنند.

بخشی با انتقاد از این که صدور مجوز جابجایی کالا از همه سازمان های غیر مرتبط به جز پست انجام می شود، گفت: در طول سال بسیاری از کالاهای قاچاق در پست شناسایی و به مسوولان مربوطه گزارش می شود.

وی تصریح کرد؛ با گسترش استفاده از دستگاه بارکد خوان ها و ترمیم ناوگان لجستیک پست مازندران می توانیم کمک کار ادارات در جابجایی انواع کالاهای اساسی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *