دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “فتح الله پور” رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران

همزمان هفته دولت نشست خبری “فرج الله فتح الله پور” رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

فرج الله فتح الله پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود: در سفر رئیس جمهور به مازندران در اسفند سال ۱۴۰۰، در مجموع برای اجرای ۱۷۶ طرح در طی مدت سه سال ۱۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اظهار داشت: داده های آماری نشان می دهد که در مجموع ۴۴ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران از محل منابع بودجه عمومی تاکنون تخصیص یافته است.

بررسی پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور

این مقام مسوول با بیان این که، با بررسی های صورت گرفته، ۵۵ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: با سرمایه گذاری ۸۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال گذشته میزان رشد اقتصادی مازندران به بیش از چهار درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از تهیه و تدوین برنامه رشد اقتصادی استان در سالجاری خبر داد و گفت: برنامه با محوریت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تهیه و به تمام دستگاه های اجرایی استان نیز ابلاغ شده است.

افزایش اعتبار در حوزه آببندان‌های استان

فتح الله پور با بیان اینکه، جهت‌گیری برای رشد اقتصادی در مازندران در برنامه کاری دولت قرار گرفته است، گفت: در این برنامه سه شاخصه تولید، صادرات و اشتغال مورد توجه بوده و هدف‌گذاری ما رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد است.

وی از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته را پیگیری و استفاده از ظرفیت‌های بودجه برای تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح ها عنوان کرد و افزود: به‌عنوان نمونه برای اجرای طرح های در بخش آب استان هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که در دست پیگیری است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بقیه از دیگر منابع برای بودجه استانی تامین شده است که از این میزان، ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع استانی و بقیه از سایر منابع تامین شد.

وی، عمده ترین مشکل استان را در بخش تامین آب اعلام کرد و افزود: اعتبارات آب‌بندان‌ها نسبت به موارد پیش‌بینی شده در سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

این مقام مسئول گفت: پارسال ۵۳۰ میلیارد ریال و در سالجاری نیز یکهزار و ۹۲۰ میلیارد ریال برای آببندان های مازندران تخصیص یافت که در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش داشت.

فتح الله پور، پسماند را از دیگر مشکلات اساسی مازندران عنوان کرد و گفت: با تعامل نمایندگان مجلس، اعتبارات امسال مدیریت پسماند در سه استان شمالی کشور از جمله در مازندران نسبت به سال قبل با سه برابر رشد، و از ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بیش از ۱۲ هزار میلیار ریال افزایش یافت.

تامین اعتبار برای بازسازی ورزشگاه متقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ادامه داد: در قانون بودجه امسال برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل شمالی کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله سوز ساری را بیش از ۹۰ درصدی ذکرکرد و گفت: این طرح برای تکمیل به حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، توانمند سازی توسعه اقتصادی روستاها را از دیگر طرح های مهم در مازندران اعلام کرد و گفت: در بودجه امسال اعتبارات لازم برای اجرای این طرح پیش بینی شده است بگونه ای که یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی برای توانمند سازی ۵۰۰ روستای استان پیش بینی شده است.

وی از تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ورزشگاه متقی شهر ساری خبرداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *