دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران

نشست خبری فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری با اشاره به سابقه تشکیل دانشگاه در سال 76 اظهار کرد: مرکزیت منطقه یک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مازندران است و نیاز است از این فرصت خوب استفاده بهینه شود.

به گزارش تیرنگ نیوز،وی با اعلام اینکه شبکه بهداشت و درمان مازندران با حدود یکهزار و 130 خانه بهداشت بزرگترین شبکه کشور است، افزود: در استان 108 مرکز جامع سلامت به همراه 100 فوق تخصص و 1377 متخصص با دانشگاه همکاری می‌کنند. همچنین 26 بیمارستان دانشگاهی و 15 بیمارستان غیردانشگاهی با حدود 4500 تخت فعال، 485 داروخانه، 7 مرکز رادیوگرافی، 2 پژوهشکده 99 پایگاه اورژانس، 6 مرکز تحقیقات در استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به برخی پروژه های نیمه کاره علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: پروژه هزار و 100 تختخوابی ماهفروجک یکی از بزرگترین طرح های در حال پیگیری این استان است که در صورت تکمیل، تمامی خدمات از صفر تا صد در آن انجام خواهد شد. فاز اول این پروژه در این 14 سال 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم 20 درصد و فاز سوم که هنوز آغاز نشده است.

غلامی با بیان اینکه روند تخصیص اعتبارات و احداث این پروژه کند است، افزود: امیدواریم توجه ویژه ای به آن صورت گیرد در غیر اینصورت با روند فعلی 30 سال دیگر هم این پروژه به بهره برداری نمی رسد! بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است و به شدت پیگیر تامین و تخصیص اعتبارات آن هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت بیمارستان رازی بیان کرد: این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و تجهیز آن منتظر تامین اعتبار هستیم تا عملیات اجرایی ساختمان را به زودی تمام کنیم و وارد مرحله تجهیز شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله طبرسی، اظهار کرد: از محل سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان واز محل سازمان برنامه و بودجه نیز 18 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و باید برای تامین مابقی اعتبارات تلاش مضاعف نماییم.

غلامی درباره اخرین وضعیت طرح پزشک خانواده گفت: این طرح با همه معایب و محاسنش اگر درست اجرا شود منجر به ارائه خدمات شایانی خواهد بود. ما نسبت به اجرای هرچه بهتر این طرح دغدغه داریم و برنامه‌ریزی های لازم برای تکمیل آن در دستور کار قرار دارد.

وی مازندران را از استان های پیشرو در طرح واکسیناسیون کرونا برشمرد و افزود: بیش از 95 درصد مردم مازندران واکسن دوز اول، بیش از 85 درصد واکسن دوز 2 و حدود 60 دردصد نیز واکسن نوع 3 را دریافت کرده اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره گمانه های دخالت برخی نمایندگان در انتصابات علوم پزشکی بیان کرد: اگرچه تز ما این است که در انتصابات از نمایندگان، فرمانداران و یا افراد مورد اعتماد مشورت می‌گیریم در تصمیم‌گیری‌ها تلاش می‌کنم افراد داری صلاحیت را انتخاب کنیم. چرا که نباید دقت و تخصص، فدای سرعت و سیاست شود. اگرچه رهبر انقلاب بارها فرمودند نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند و تمرکزشان روی کارها و فعالیت های خودشان باشد.

غلامی پیرامون آخرین اقدامات انجام شده برای پسماند بیمارستانی و زباله های عفونی اظهار کرد:  در حوزه پسماند و زباله غیر عفونی، همه شهرستان های استان دچار مساله و چالش هستند اما در حوزه پسماند عفونی، هماهنگی های خوبی صورت پذیرفت و در تمامی شهرستانهای استان، دستگاه‌های بی‌خطر سازی بیمارستان‌ها به خوبی فعال هستند. البته در بخش خصوصی در تعدادی از مطب ها و مراکز مشکلاتی داریم که در دست پیگیری و برخورد هستند حتی به برخی از آن ها تا 2 بار ه تذکر جدی داده ایم.

وی با اشاره به مطرح شدن مباحثی چون فاضلاب، زباله، سگ‌های ولگرد و دیگر مسائل جامعه در کارگروه سلامت بیان کرد: در نظر داریم به زودی این نشست ها را با حضور خبرنگاران برگزار نماییم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی غرب مازندران به مرکزیت رامسر اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از برنامه‌های مورد توجه ماست و پس از راه اندازی، پردیس بین المللی رامسر به دانشگاه مستقل علوم پزشکی غرب استان به مرکزیت رامسر تبدیل می‌شود تا شهروندان غرب استان بتوانند همانجا از خدمات مربوطه بهره برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *