دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “علوی” مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری

 نشست خبری سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: کاشت درخت شعار نیست و امسال تمام نقاط کاشت مشخص شده و صحت‌سنجی می‌شود.

وی پیشنهاد داد در ایام نوروز خانواده‌ها در کنار آماده‌کردن سبزه عید، یک نهال بکارند تا این موضوع در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری تصریح کرد: سه باند سازمان‌یافته قاچاق چوب شناسایی و منهدم شده است و پس از دستگیری مشخص شد این افراد از اتباع بیگانه هستند و به صورت هدفمند فعالیت داشتند.

علوی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ نفر دستگیر و ۳۰۰ تن چوب‌آلات مختلف از این باند کشف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه آبخیزداری ۱۰ بند سرشاخه‌گیر در گذشته ساخته شده و سه مورد دیگر در حال ساخت داریم، ادامه داد: هر بند سرشاخه‌گیر از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت جلوگیری می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: براساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار است در یک برنامه چهار ساله از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود و هر استان براساس باتوجه به نوع اقلیم شرایط خاک، آب و هوا گونه‌های درختی سازگار با محیط را تولید کند.

وی گفت: سهم اداره‌کل منابع طبیعی استان در طرح مردمی کاشت درخت، طی چهار سال ۴۰ میلیون اصله است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری بیان کرد: تاکنون ۷ میلیون و ۱۳۲ هزار اصله نهال در نهالستان‌های حوزه‌ اداره‌کل ساری تولید شده است.

2 دیدگاه دربارهٔ «نشست خبری “علوی” مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری»

به ایشون بفرماین به جای شعار جلوی تخریب جنگل رو بگیرن و نیاین تحت عنوان اسکان دام جنگل در اختیار دامدار نزارن وبه دامدار اجازه قطعه بندی ندن و نزارن جنگل نابود بشه وگرنه در نشست خبری وعکس گرفتن هیچ کمکی به حفظ جنگل نمیکنند اینهمه بومی ها شب روز درخت قطع میکنند و جنگل رو به روستاها الحاق میکنند رو نمی ببینند چطور منابع طبیعی محدود جنگلها رو نداره ماموران همه پول خور ورشوه بگیر هستن

سلام قبل از هر کاری جلوی تخریب جنگل و منابع طبیعی رو که بعضا با پارتی ویران و محاصره شده رو بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *