دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نشست خبری “سید حسن احمدی” عضو شورای اسلامی شهر ساری

نشست خبری سید حسن احمدی سقندیکلایی عضو شورای اسلامی شهر ساری در آستانه سال جدید برگزار شد.

عکاسش(احمد قربانی) منبع: خزرنما

به گزارش خزرنما، سیدحسن احمدی سقندیکلایی در نشست خبری با اعتقاد به اینکه شفاف سازی مهم‌ترین اصل در عملکرد مدیران است و اینکه مردم و رسانه‌ها باید در جریان تمام فعالیت‌ها باشند، افزود: نمی‌توان بدون شفاف سازی به یک مجموعه کارآمد دست یافت.

وی افزود: هرگاه سوالی شد پاسخ دادیم آما آنچه که در فضای مجازی موجب شبهه افکنی در بین عموم و شهروندان شد دلیلش این بوده که سوالی نشد که پاسخی دریافت شود.

رئیس کمسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری به عملکرد شورا در کمسیون بودجه اشاره کرد و گفت: شورای ششم در بررسی بودجه شهرداری با دقت و وسواس بیشتری عمل کرد و دستورالعمل‌های زیادی مدنظر قرار گرفت.

وی به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: تغییرات لازم در این زمینه اعمال شده است و عوارض باید تا ۱۵ بهمن تثبیت می‌شد و مجبور شدیم وقت بیشتری برای بررسی لحاظ کردیم.

احمدی ادامه داد: پس از جلسات مستمر و متعدد، در نهایت ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان از بودجه شهرداری مصوب شد که ۱۷۸۲ میلیارد آن از محل عوارض عمومی و خصوصی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن محل تسهیلات اوراق یا سرمایه‌گذاری تامین خواهد شد.اگر از طریق تسهیلات اوراق باشد نیازمند تضامین معتبر است که فعلا املاک شهرداری در گرو سازمان تامین اجتماعی است در چنین شرایطی فقط می‌توان به سرمایه‌گذاری فکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: سازمان‌های تابعه شهرداری مکلف شدند همه ظرفیت‌های خود را بررسی و به شورا اعلام کنند و باید تا اردیبهشت ماه باید ظرفیت‌ها را افزایش دهند و در این زمینه بحث‌های فنی نیز صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طرح جامع ساری نیمه دوم سال ۶۰ تعریف شد و شاهد توسعه نامتوازن بودیم و با رشد شهرنشینی و خودگردانی شهرداری‌ها به مدیریت کوتاه برد و تراکم فروشی متوسل شدیم.

احمدی ادامه داد: با توجه به این تقاضای مسکن در آینده کاهش می‌یابد باید از فضای تراکم فروشی خارج و در پی افزایش درآمد پایدار باشیم چراکه تقاضا برای خرید با توجه حجم بالای ساختمان‌های خالی مسکن به حداقل خواهد رسید بنابراین باید ظرفیت‌های سازمان را مهندسی شده افزایش دهیم تا تراکم فروشی را کاهش پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شورا باید به سمتی حرکت کند که وابستگی شهرداری ساری به ماده ۱۰۰ کاهش یابد و هر چه در این امر موفق باشیم شهرداری به پویایی خواهد رسید، تاکید کرد: کاهش وابستگی به تراکم فروشی را به طور جدی پیگیر هستیم.

وی به نیروی مازاد در شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: نهایت کارکنان شهرداری باید ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار نیرو باشد با وجود شرایط موجود و رشد اقتصادی قطعا در سال آینده شهرداری با مشکل پرداخت حقوق مواجه می‌شود اما تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با تعدیل نیرو که به صورت قوه قهریه باشد، مخالفم؛ در صورت چنین اقدامی چالش اجتماعی به وجود خواهد آمد اما می‌توان با بسترسازی مناسب و چاره‌اندیشی درست از همه نیروها بهره‌گیری کرد.

احمدی در پاسخ به وجود فسادهای مالی و چگونگی بستن گلوگاه‌های فساد را اینگونه توضیح داد: یکی از اهرم‌های مبارزه با این موضوع خود شوراست اینکه شورا بر عملکرد شهرداری نظارت کند جایی که نیاز به تذکر شفاهی دارد تذکر شفاهی، در غیر این صورت تذکر کتبی دهد.

پرداخت حقوق در زمان آقای احمدی فولادی به موقع انجام شد و آقای قبادی نیز همین روش را ادامه داد.

وی بر تشکیل«کمیته بررسی» تاکید کرد و گفت: تمامی پرداخت‌های شهرداری در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد و پرونده‌هایی که شهرداری به آن‌ها بدهکار است شفاف سازی می‌شود.

رئیس کمسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری به نیروگاه زباله‌سوز ساری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: این پروژه در زمان آقای طالبی شهردار وقت از پیمانکار قبلی خلع ید و به بسیج سازندگی واگذار شد و بخش اعظمی از پیشرفت فیزیکی این نیروگاه در زمان تصدی او اتفاق افتاد.

وی در سفر استانی رئیس جمهور اعتبار خوبی به این پروژه تزریق شد و با تلاش صورت گرفته هم‌اکنون این نیروگاه ۹۲ درصد در ابنیه و ۹۰ درصد در تجهیزات پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی افزود: ماهانه ۷ میلیارد تومان صرف جمع‌آوری و حمل زباله می‌شود بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهرداری نقش مهمی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ساری به طرح‌های عمرانی مهم از جمله ابن‌شهرآشوب، نارنجستان و صفرآباد اشاره کرد و افزود: بخشی از طرح‌ها تعریف شده هستند در صورت نیاز شورا طرح‌های جدید عمرانی تعریف می‌کند.

وی میزان بدهی شهرداری با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۵۰۰ میلیارد آن بدهی به تامین اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در بخش دیگر از سخنانش گفت: فضای نقد برای کارکنان شهرداری وجود دارد اگر انتقاد سازنده باشد حتما استفاده خواهیم کرد.

در پایان جلسه حسن احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ساری که کارمند رسمی شهرداری نیز است برای شفاف سازی دریافتی از شهرداری ،فیش‌های حقوقی خود را از سال ۱۳۹۹ که عضو شورای دوره ششم نبوده تا کنون را به معرض نمایش خبرنگاران گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *