دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران

نشست خبری حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران و ناصر دستوریان جمنانی رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سرپرست دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تمامی بیماری های احتمالی دام و طیور با اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل است، گفت: در ۶ ماهه سال جاری حدود پنج میلیون واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری انجام شد.

به گزارش ایرنا،حمزه آقاپور کاظمی در نشست خبری افزود: در سال جاری با همکاری بهره برداران واکسیناسیون رایگان چهار میلیون و ۳۰۸ هزار راس بز و گوسفند و ۳۸۱ هزار راس گاو و گوساله در استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت سمپاشی بدن ۵۷۱ هزار و ۵۹۵ راس دام و سمپاشی اماکن و نگهداری دام در یک میلیون و ۲۵۱ هزار متر مربع انجام شد، ادامه داد: همچنین ۱۵ هزار و ۱۱۲ قلاده سگ نیز واکسینه شدند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در باره اقدامات کنترل و نظارت بر تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در ۶ ماهه امسال گفت: در این مدت ۱۸ واحد متخلف پلمب و ۱۹۴ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با اشاره به این که در این مدت پنج میلیون و ۲۰۰هزار قطعه طیور دارای بیماری ،کشتار و حدود ۵۰۰ هزار قطعه طیور بیمار ،معدوم سازی شده است ، بیان داشت: در ۶ماهه امسال ۲۳۰ هزار و ۸۰۲ راس دام بیمار کشتار و ۶۳ هزار و ۷۰ کیلو گرم ضبط و معدوم سازی شده است.

تداوم فعالیت کشتارگاه سنتی دام، دغدغه جدی دامپزشکی مازندران

وی فعالیت برخی کشتارگاه سنتی در مازندران را از دغدغه‌های جدی دامپزشکی دانست و ادامه داد: نمونه بارز وضعیت نگران کننده کشتارگاه سنتی دام شهرستان آمل است.

وی با توضیح این که با توجه به بالا بودن سطح آب و نفوذ شیرابه و آلایش دام و همچنین با گسترش شهر نشینی و قرار گرفتن کشتارگاه سنتی در حوزه شهری دغدغه‌های گسترش بیماری دوچندان شده است، ادامه داد: با توجه به این که ظرفیت کشتارگاه صنعتی در استان بالا است؛ با تعطیلی کشتارگاه سنتی، خللی در تامین و توزیع گوشت گرم بوجود نخواهد آمد.

آقاپور کاظمی با بیان این که همزمان با مهاجرت پرندگان وحشی ،پایش و نظارت بر بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در مازندران شروع شده است، ادامه داد: تا کنون موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد حدود ۱۰ هزار قلم و محکومیت به جزای نقدی متخلف به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ۲۰۰ هزار ریال خبرداد.

وی توضیح داد: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی و سیر مراحل دادرسی منتج به صدورحکم غیر قطعی به ضبط بخشی از اقلام مکشوفه وارداتی به نفع دولت و محکومیت به جزای نقدی به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ۲۰۰ هزار ریال محکوم شد.

نظارت سختگیرانه بر واردات نهاده‌های دامی

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان این که استان تاکنون از مزیت های مرزی خود با پنج کشور حاشیه دریای خزر بهره نبرده است، توضیح داد: با راهبرد دولت سیزدهم، ارتباط با کشور روسیه و استان مازندران مورد اهتمام قرار گرفت.

وی به گسترش دیپلماسی دولت سیزدهم با کشور روسیه و سفر امسال استاندار مازندران به این کشور اشاره کرد و بیان داشت: مسوولان روسیه به خصوص گمرگ این کشور موقعیت مازندران را در توسعه روابط ایران و روسیه و با کشورهای سی آی اس محوری تشخیص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *