دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری فرمانده انتظامی استان مازندران ویژه طرح نوروزی۱۴۰۲

نشست خبری سردار “مرتضی میرزایی” فرمانده انتظامی استان مازندران باموضوع طرح نوروزی و شعار سال1402 پلیس(نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای) برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سردار مرتضی میرزایی در نشست با خبرنگاران با اظهار این که ” نوروز متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای ” شعار امسال نیروی انتظامی سال ۱۴۰۲ است ،افزود: در این ایام تقویت گشت های انتظامی و طرح های انتظامی و ترافیکی در سطح شهرها و جاده های این خطه با همکاری دیگر سازمان های امداد و نجات به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان این که نیروی انتظامی مازندران برای ایجاد آسایش و امنیت مسافران و گردشگران در تمامی تفرجگاه ها ، ورودی و خروجی شهرستان ها و به خصوص سواحل استان نیروها مستقر کرده است، ادامه داد :از آن جایی که امسال تصادفات منجر به فوتی درون جاده ای ۳۰درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است، برای حفظ جان مردم در تعطیلات نوروزی ، کمبود نیرو را با درخواست از مرکز با هدف تقویت ارایه خدمات به بخش پلیس راه اختصاص داده شد.

وی با بیان این که با پیگیری مرکز ،در تعطیلات نوروزی نیروهای کمکی از یگان ویژه و دریابانی استان مازندران بکارگیری شده است ، گفت: پلیس برای پیشگیری از جرایم و تصادفات احتمالی با اقتدار کامل ،همه مناطق استان را تحت پوشش قرار داده است.

میرزایی نقش رسانه های گروهی در افزایش ضریب امنیت اجتماعی مازندران را محوری توصیف کرد و گفت: بیشتر رسانه های استان در جنگ ترکیبی سال جاری دشمنان علیه امنیت اجتماعی با هدف ایجاد نارضایتی مردم از نظام به درستی عمل کردند و نقش آفرینی صحیحی داشتند که باید از آنان قدردانی کرد.

وی افزود: رسانه ها همواره باید واقعیات جامعه را برای مردم اطلاع رسانی کنند، رسالتی که رسانه های مازندران به درستی انجام داده و می دهند، اساس کار انتظامی بر پایه مردم محور است و توفیق انتظامی در همراهی با مردم است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که امسال حدو دو میلیون تماس مردمی با مرکز ۱۱۰ استان گرفته شد، گفت: این رقم ۱۱درصد بیشتر از سال گذشته است، ۵۷درصد این تماس ها نیز عملیاتی شد، ۳۴درصد نیز برای مشاوره بوده که این نشان دهنده گسترش اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

وی بیان داشت: بررسی ها از بازخوردهای تماس ها گرفته شده دراستان مازندران نشان داده که ۹۵درصد مردم از خدمات پلیس رضایت دارند.

سردار میرزایی به آزاد سازی سواحل به عنوان مهمترین خواسته همه مردم و عملکرد صحیح دولت سیزدهم اشاره کرد و در عین حال گفت : آزاد سازی مازندران نباید رها شود ، یعنی باید برای سواحل استان متولی مشخصی معرفی کنیم.

وی با توضیح این که محدودیت زیادی برای استفاده از سواحل وجود دارد که و بدون برنامه و مقررات قانونی نمی توان از پلیس انتظار اجرایی کردن این محدودیت ها داشت: گفت: مطالبه گری متولی پیدا کردن سواحل را باید در سطح ملی پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *