دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری ” سردار مفخمی” فرمانده انتظامی مازندران

نشست خبری سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در آستانه سال نو برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست خبری با رسانه های جمعی از اجرای طرح پابند الکترونیکی از سال جدید در استان خبر داد و افزود: وقوع سرقت منزل که از دغدغه های مردم و مسئولان استان بوده طی سال جاری 29 درصد کاهش یافت.

به گزارش پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در نشست خبری پایان سال که با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی استان برگزار شد،ضمن تبریک حلول ماه رمضان و در پیش بودن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان در حوزه های مختلف ماموریتی در سال 1402 پرداخت .

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت های عملیاتی پلیس ارائه خدمات انتظامی در بخش مرکز فوریت های پلیسی 110 است که در طول سال 1402 بیش از 2 میلیون و 418 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی داشته اند که از این میزان تماس، یک میلیون و 171 هزار تماس عملیاتی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه وقوع سرقت ها در استان به دغدغه ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده بود، اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس های تخصصی در استان و انتظامی شهرستان ها در سال جاری شاهد کاهش وقوع سرقت ها در حوزه های سرقت منزل، سرقت احشام ، سرقت مغازه و سرقت خودرو بوده ایم .

سردار مفخمی در ادامه با اشاره به تعریف کمربندی امنیتی برای پیشگیری از سرقت سارقان غیر بومی طلاجات در استان، اظهار داشت: با اقدام هوشمندانه پلیس در سطح استان خیلی از باندها قبل از ورود به استان شناسایی و دستگیر شدند که یکی از مهمترین این اقدامات شناسایی و انهدام باند سارقان مسلح در درگیری با ماموران پلیس در شهرستان نکا بوده است.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی سرقت خودرو در استان، اذعان داشت: اغلب خودرهایی که مورد سرقت قرار می گیرند خودرهای مدل پایین، موتورسیکلت ها و خودروهایی است که از ایمنی کافی برخوردار نیستند ضمن این که با تعریف کمربند امنیتی ایجاد شده 447 خودروی سرقتی در سال جاری در سطح استان کشف شده است.

مفخمی شهرستانی کاهش 30 درصدی سرقت مغازه و کاهش 15 درصدی سرقت احشام را از دیگر موضوعات قابل توجه در مهار سرقت ها عنوان کرد و گفت: در سال 1402 نسبت کشف به وقوع سرقت ها 36 درصد افزایش داشته است و تلاش ما بیشتر بر این است که اموال سرقت شده به دست صاحبان آن برسد.

وی از بازگشت اموال مسروقه به بیش از 1881 مالباخته در سال 1402 خبر داد و افزود: بیش از 18 هزار و 403 سارق در حوزه سرقت های مهمه شناسایی ، دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افزایش 16 درصد قتل ها در استان بوده ایم اما کلیه قتل های به وقوع پیوسته در استان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی همه قتل ها کشف شد.

این مقام انتظامی همچنین به ارائه خدمات پلیس آگاهی به شهروندان در حوزه های مختلف سوء پیشینه، احراز اصالت خودرو و موتورسیکلت، بررسی صحنه جرم، بررسی ادله الکترونیک،اشاره کرد و افزود: بیش از 13 هزار خدمت در این حوزه ها به مردم استان ارائه شد.

سردار مفخمی شهرستانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان مازندران مقصد سفر اغلب گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز و در روزهای پایانی هفته در طول سال از اقصی نقاط کشور است، افزود: در طول سال جاری بیش از 586 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان توسط دوربین های تردد شمار به ثبت رسیده است .

وی از کاهش 2 درصدی فوتی ها و 13درصدی مجروحین در حوادث رانندگی برون شهری خبر داد و افزود: در طی این مدت شاهد افزایش 60درصدی اعمال قانون در محورهای برون شهری هستیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران خطاب به معدود افرادی که قصد هنجارشکنی و تخلفات حادثه ساز در ایام تعطیلات نوروز 1403 را دارند، هشدار داد : در صورت بروز هرگونه تخلفات حادثه ساز و هنجارشکنی در جاده ها، خودرو ها به دو صورت ساعتی و یا تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد .

وی اضافه کرد : در حوزه درون شهری نیز شاهد کاهش 5 درصدی فوتی ها و افزایش 2 درصدی مجروحین حوادث رانندگی هستیم .

سردار مفخمی همچنین به افزایش خدمات پلیس راهور استان در حوزه های مختلف خدماتی اعم خدمات شماره گذاری و نقل و انتقال خودروها، صدور گواهینامه ، تعویض پلاک خودروهای مزایده ای و وارداتی خبر داد و افزود:بیش از 10 هزار دستگاه موتورسیکلت غرسوده در پارکینگ ها و 2 هزار خودرو تعیین تکلیف شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه 174 جلد گواهینامه بعلت حد نصاب نمره منفی ضبط شد، افزود: در همین ارتباط بیش از 851 جلد گواهینامه رانندگی افرادی که از موادمخدر و داروهای روانگردان استفاده کرده اند، ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموریت و رسالت معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس بعنوان پل ارتباطی مردم و پلیس و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی به شهروندان در راستای پیشگیری از جرایم، افزود: یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در معاونت اجتماعی مراکز مشاوره و مددکاری و ارائه خدمات مشاروه ای به مراجعه کنندگان است .

وی از مراجعه 4216 نفر به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان در طول سال 1402 خبر داد و افزود: بیش از 40 هزار و 873 فقره پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها ارجاع شد که 79 درصد منجر به مصالحه و سازش شد.

سردار مفخمی افزود: بیش از 492 جلسه آموزش همگانی در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد ، 91 نمایشگاه آسیب های اجتماعی و 1285 جلسه تعاملی با سازمان ها و دستگاه های دولتی و مردم نهاد در حوزه نظم و امنیت برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 3 تن و 525 کیلو گرم نواع موادمخدر از انهدام 59 باند تهیه وتوزیع موادمخدر خبر داد و افزود: 6248 خرده فروش موادمخدر، 15 هزار و 710 متهم به موادمخدر، 6724 معتاد متجاهر در حوزه ماده 15 و 2154 معتاد متجاهر در حوزه ماده 16 دستگیر و جمع آوری شدند.

سردار مفخمی با اشاره به عنملیات ضربتی پلیس در شهرستان نکا از کشف بیش از 100 کیلو گرم تریاک و هلاکت قاچاقچی موادمخدر در درگیری با ماموران پلیس خبر داد و افزود: موادمخدر خط قرمز پلیس بوده و پلیس با سوداگران مرگ برابر قانون مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی جرایم سایبری در سطح استان از افزایش 62 درصدی وقوع برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در استان در طول سال 1402 خبر داد و افزود: در حوزه کشفیات جرایم سایبری نیز شاهد افزایش 108 درصدی و دستگیری 1573 متهم در این حوزه هستیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تاکید بر حفظ حرمت این ماه عزیز از سوی شهروندان ، از اعمال مقررات و قوانین مرتبط با این ماه در حوزه اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: مراکز پذیرایی که قصد فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان را دارند باید مجوز های لازم را از اماکن اخذ کنند.

وی از بازدید 74 هزار و 878 واحد صنفی در سال 1402 خبر داد و افزود: در حوزه اخطار پلمب 218 درصد، در حوزه پلمب واحدهای صنفی متخلف 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته ایم.

سردار مفخمی همچنین به تماس 61 هزار و 100 تماس با دفتر نظارت همگانی پلیس 197 در طول سال جاری خبر داد و افزود: تماس ها در حوزه مشاوره و راهنمایی، انتقاد، پیشنهاد و درخواست، شکایت و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی بیش از 30 هزار میلیارد ریال از پرونده ها کشف و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جرایم مختلف اقتصادی اعم از پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، احتکار ، زمین خواری و… شاهد افزایش 10 درصدی دستگیری ها هستیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله با قاقچا چوب آلات جنگلی قاچاق، افزود: در طول سال جاری 1990 تن انواع چوب آلات جنگلی کشف شد و3 باند که در قطع درختان و قاچاق چوب آلات فعالیت داشته اند ، منهدم شدند.

سردار مفخمی از اجرای حکم جلب و دستگیری 49 هزار و 527 متهم از سوی پلیس پیشگیری استان خبر داد و افزود: طرح امنیت محله محور از جمله طرح های پلیس در سطح شهرستان های استان بوده که نق مهمی در ارتقای امنیت عمومی جامعه دارد .

وی با اشاره به شناسایی و معرفی مشمولان غائب و فراری از سوی پلیس، عنوان داشت: چنانچه این افراد اگر بخواهند از پلیس خدمات بگیرند شناسایی و تحویل مراجع قضائی خواهند شد .

سردار مفخمی خطاب به این دسته از افراد، گفت: اگر مشمولان غائب به صورت خود معرف خود را به مراکز پلیس معرفی کنند، این قول را می دهم که در همین استان تحت آموزش قرار گرفته و ادامه خدمت آنان نیز در این استان باشد.

وی از تشکیل بیش از 200 هزار پرونده در کلانتریها و پاسگاه ها در سال جاری خبر داد و افزود: در پاسخ به استعلام پزشکی قانونی 38 هزار مکاتبه ارسال و 33 هزار مکاتبه دریافت شد.

وی از ارائه خدمات بدرقه متهمان و زندانیان به میزان 61 هزار نفر خبر داد و افزود: ماموران پلیس پیشگیری سارقان مامورنما را که با البسه پلیس و با استفاده از سلاح و تجهیزات پلیسی از مردم اخاذی و سرقت می کردند شناسایی و یکی از این افراد را به هلاکت رسانده و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *