دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا در ساری

نشست خبری سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا استان مازندران با محوریت اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سکانس حماسه و رونمایی ازپوستر جشنواره و اختتامیه مسابقه کتابخوانی لبخند یک معجزه در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

«حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در نشست با خبرنگاران جذب، سازماندهی و به‌کارگیری بسیجیان را از اهداف مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: در استان مازندران شش هزار هنرمند بسیجی فعالیت می‌کنند در ۱۰ رشته هنری سازماندهی شدند. 

وی از برگزاری ششمین دوره فیلم کوتاه بسیج با عنوان جشنواره فیلم «سکانس حماسه» ویژه استان مازندران خبر داد و افزود: این جشنواره پس از چهار سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال جاری برگزار شد.

وی زمان آغاز فراخوان را تیر امسال اعلام کرد و ادامه داد: فراخوان در پنج بخش برای فیلمسازان ارسال شد که تا پایان دی‌ برای ارسال آثار فرصت داشتند. 

این مسئول، ولایت فقیه، جهاد تبیین، ایران مقتدر، انقلاب اسلامی و دستاوردها، آسیب‌شناسی و تهدیدات، ۱۴۰ شهید هنرمند، معرفی جوانان و زنان موفق در تراز انقلاب اسلامی و … را از جمله موضوعات جشنواره عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۸۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد که  ۳۹ اثر در بخش داستانی، ۱۱۳ اثر در بخش مستند، ۱۲ اثر در بخش کلیپ، ۱۴ اثر در بخش فیلمنامه و ۶ اثر در بخش پویانمایی است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا با بیان اینکه آثار در سه مرحله داوری شد، اضافه کرد: نیمی از آثار به دلیل عدم همخوانی با اهداف جشنواره حذف و در نهایت ۴۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

هراسانی با عنوان اینکه ۲۲ اثر داستانی و مستند راه یافته به مرحله نهایی در دوم اسفند به نمایش گذاشته خواهد شد، اذعان داشت: برنامه‌ها به مدت سه روز از اول اسفند با برگزاری کارگاه اختصاصی برای فیلمسازان توسط استاد برجسته کشوری آغاز می‌شود.

این مسئول افزود: آئین اختتامیه سوم اسفند همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره سکانس حماسه و مسابقه لبخند یک معجزه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

هراسانی گفت: اکران آثار در روز چهارشنبه دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در سینما سپهر ساری به صورت رایگان خواهد بود و از آثار برتر هر بخش در کنار بهترین تدوینگر و تصویربردار در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از اثر منتخب و برتر مجموع آثار برتر به عنوان بهترین اثر جشنواره به صورت ویژه تجلیل خواهد شد و دو فیلم «گالش» و «مرگ پشت دیوار سبز» به عنوان فیلم‌های مهمان این جشنواره اکران عمومی می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: همچنین تجلیل از مادر شهید که در یکی از مستندهای مرتبط با زندگی فرزندش بازی داشت را در دستور کار داریم.

راهیابی ۴۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره فیلم کوتاه «سکانس حماسه» در مازندران

 «رضا اکبریان» دبیر جشنواره فیلم کوتاه سکانس حماسه نیز در نشست با خبرنگاران از ارسال ۱۸۴اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و اظهار داشت: ۳۹ اثر داستانی، ۱۱۳ اثر مستند، ۱۴ فیلم‌نامه و ۶ اثر پویانمایی از فیلمسازان مازندرانی ارسال شده است.

وی افزود: پس از داوری‌های انجام شده تعداد پنج اثر در بخش داستان، سه اثر در بخش نماهنگ، ۱۰ اثر در بخش فیلم‌نامه و ۵ اثر در پویانمایی به مرحله نهایی راه یافته است.

اکبریان با بیان اینکه ۲۲ اثر نهایی در روز اختتامیه به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: این دوره از جشنواره مطالبه واقعی مازندران در بخش‌های مختلف توسط هنرمندان به نمایش گذاشته شد.

 دبیر جشنواره فیلم کوتاه سکانس حماسه به مشکلات زباله در استان مازندران اشاره کرد و گفت: آثار منفی زباله در این فیلم واکاوی شده است  تا مسئولان استانی ببینید و وضعیت بحرانی را دریابند.

وی با بیان اینکه تنوع زیستی و فرهنگ مازندران در فیلم‌ها به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: ۴۵ اثر در مجموع به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند و مراسم اختتامیه با حضور مهمانان ملی و استانی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *