دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری رئیس پلیس راهور مازندران

سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در نشست خبری به بیان عملکرد ۴ ماهه این مجموعه پرداخت.

عکاس( ابراهیم فلاح) منبع:پایگاه خبری آوای خزر

به گزارش شبستان، «نصرالله بیگلری»در نشست با خبرنگاران از افزایش تردد  ۱۹ درصدی مسافران به استان مازندران نسبت به مشابه سال قبل در سال جاری خبر داد و میزان تردد درون شهری را در این بازده زمانی ۳۸ درصد اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به فوتی روزانه ۴۰ تا۵۰ نفر در کشور اشاره کرد و خواستار مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌های مربوطه برای بروز چنین حوادثی شد و بر لزوم ایمن‌سازی خودروها توسط خودروسازان تاکید کرد.

بیگلری گفت: ۴۲ درصد از افراد در صحنه، ۸ درصد در مسیر انتقال و مابقی در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ۱۷ شهرستان مازندران مجهز به دوربین پایش تصویری شدند که مستقیم به پلیس راهور لینک هستند، ادامه داد: این دوربین‌ها، علاوه بر ثبت تلخفات رانندگی و کاهش بار ترافیکی ، در ایجاد امنیت عمومی در جامعه نیز نقش بسزایی دارند زیرا  بسیاری از سرقت‌ها و همچنین قتل‌های صورت گرفته در مناطق مختلف، به وسیله همین دوربین‌ها کشف و ضبط می‌شود.

بیگلری از نصب ۳۰۷ دستگاه دوربین برای پایش هوشمند جاده‌های استان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها در ۱۷ شهرستان استان فعال است.

وی همچنین با اعلام این که مقدمات لازم برای نصب ۱۹۷ دستگاه دوربین جدید در جاده‌های استان فراهم شده است، از بریدگی های جاده‌های استان که به عنوان دوربرگردان استفاده می‌شود به عنوان گذرگاه های مرگ یاد کرد و خواستار چاره‌اندیشی در این مورد شد  .

 بیگلری گفت: میزان تخلفات رانندگی در سه ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲۹۷ پل عابر پیاده در استان وجود دارد ولی تنها پنج درصد عابران پیاده از آنها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: غیراستاندارد بودن پل‌ها از جمله برقی نبودن را مهم‌ترین علت خودداری مردم از تردد بر روی این پل‌ها برشمرد.

بیگلری ادامه داد: افراد سالخورده بیشتر از سایر عابران پیاده بر اثر تصادف در مازندران فوت می‌کنند  ، در مجموع ۴۰ درصد عابران پیاده‌ای که پس از تصادف فوت می‌کنند، بیش از ۶۰ سال سن دارند .

وی یادآور شد که ۸۰ درصد تصادفات در کمربندی‌ها اتفاق می‌افتد که خوردروها مقصر اصلی هستند و بیشترین این اتفاقات مربوط به تاریکی شب است.

بیگلری خط کشی و برجستگی‌های پیاده‌روها را در کاهش تصادفات مهم دانست و با ابراز تاسف گفت که نظم بخشی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در ۳ ماهه سال‌جاری آمار فوت عابران پیاده دچار حوادث رانندگی ۵ درصد کاهش و تصادفات منجر به جرح ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع ۶۰ درصد عابران پیاده ای که پس از تصادف فوت می کنند، بیش از ۶۰ سال سن دارند.

بیگلری اجرای طرح ترغیب موتورسواران برای استفاده از کلاه ایمنی با اهدای این کلاه ها به صورت رایگان به آنان را در استان موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت که یکی از دلایل کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در مازندران هم استفاده بیشتر موتورسواران از کلاه ایمنی بوده است. 

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد متوفیان موتورسوار ۳۰ سال سن دارند و تمامی آن‌هافافد کلاه ایمنی بوده‌اند، افزود:  در یک سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران مازندران توزیع شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان مازندران اشاره کرد و گفت: با وجود شناسایی این نقاط و تاکید بر رفع آن تنها مشکل ۴ نقطه حل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *