دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری جشنواره رسانه ای ابوذر استان مازندران

نشست خبری جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

عبدالمهدی حق‌شناس رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران در نشست خبری که به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر مازندران برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه موفق به برگزاری چهارمین دوره جشنواره ابوذر مازندران شدیم و تلاش کردیم در هر دوره چالش‌های دوره قبل را مرتفع کنیم.

به گزارش بلاغ،وی افزود: مجموعا ۶۵۵ اثر در ۱۱ بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۴۶ اثر مورد تایید دبیرخانه واقع و مورد داوری قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران خاطرنشان کرد: در جشنواره ابوذر جدا از حساسیت نکات فنی در داوری‌ها، نقطه قرمز ما عدالت محوری است و سر سوزنی جز خود داوری هیچ نفوذی در داوری‌ها نشد.

این مسئول ادامه داد: هدف ما از برگزاری ابوذر شناسایی خبرنگاران در تراز انقلاب و تجلیل از خبرنگاران ارزشی در حوزه رسانه است.

حق‌شناس بیان کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر مفهومی داوری می‌شود و محتوای ارزشی در داوری‌ها دیده می‌شود.

*نقش مهم جشنواره ابوذر در سالم‌سازی محتوا در رسانه‌ها

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز اظهار کرد: بسیج رسانه کمک‌کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

وی افزود: رسانه‌های انقلابی اگر جا پای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری بگذارند درست عمل کردند و باید حق رسانه را ادا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: آن چیزی را که باید برسانید، تلاش کنید که برسانید و نکند ابتر و یا نادرست عمل شود.

این مسئول ادامه داد: نقش جشنواره‌ها، تحرک آفرینی در حوزه رسانه‌ها است و جشنواره ابوذر به سالم سازی محتوا در رسانه‌ها بسیار کمک کار ما است.

جوادی عنوان کرد: قطعا چنین جشنواره‌هایی به سالم سازی محتوا و انتشار درست مطالب، قوت می‌بخشد.

رشد ۲۰ درصدی آثار ارسالی به چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران نیز از رشد ۲۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

حسین احمدی اظهار کرد: با بررسی و پالایش ۶۵۵ اثر ارسالی، ۴۵۰ اثر در اختیار داوران قرار گرفت که در پایان ۳۶ خبرنگار حائز رتبه شدند که در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۲۰ درصدی آثار ارسالی نشان از اعتماد خبرنگاران مازنی به جشنواره ابوذر دارد و این حُسن اعتماد را ناشی از برگزاری کیفی جشنواره سال گذشته می دانیم چراکه در ابوذر سوم با بهره گیری از داوران ملی و باتجربه و انتشار کتاب جشنواره اثبات کردیم صیانت از آرای داوران و جایگاه برگزیدگان اولویت اصلی ماست.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با اشاره به اینکه از ۳۶ اثر برگزیده، ۱۳ اثر متعلق به بانوان خبرنگار است، ادامه داد: رسانه های مکتوب با کسب تقریباً نیمی از عناوین برگزیده نشان دادند پای کارند و این موفقیت مایه خرسندی است و خانواده ی رسانه را به حیات مطبوعات استان امیدوارتر می کند.

احمدی با اشاره به نکته که تشخیص نادرست قالب های نوشتاری و ارسال اشتباه آثار کار را برای دبیرخانه جشنواره ابوذر بسیار سخت کرد و این معضل به کرّات مشاهده شد، گفت: ضعف در تشخیص برای خبرنگاری که در جشنواره رسانه ای شرکت می کند، زیبنده نیست و انتظار داریم همکاران ارجمند با فراگیری دقیق قالب های خبری و ارسال صحیح آثار، دست اندرکاران امر را یاری رسانند. در این راستا از متولیان رسانه در استان هم این انتظار می رود با برگزاری کارگاه های آموزشی نقیصه فوق را برطرف کنند.

وی ادامه داد: دست اندرکاران ملی جشنواره ابوذر در این دوره قالب خبر را به علت ضعف عمده آثار رسیده در سال‌های گذشته از بخش رقابتی جشنواره امسال حذف کردند و نگرانی های موجود در این بخش، افزون تر شد.

احمدی از متولیان جشنواره ابوذر در سازمان بسیج رسانه کشور خواست با ارتقا سواد رسانه ای خبرنگاران، در سال آینده این بخش به ترکیب قالب های جشنواره برگردد و خبرنگاران هم با تولیدات اثرگذار در حوزه خبر نشان دهند که حفظ رکن اصلی روزنامه نگاری برایشان مهم و حیاتی است.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران از انتشار کتاب جشنواره با دریافت شابک و فیپا در ۱۸۵ صفحه رنگی توسط انتشارات “هاوژین” خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، کتاب جشنواره به‌ همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است.

احمدی با اشاره به اینکه کتاب جشنواره ابوذر سندی ماندگار در عرصه رسانه مازندران خواهد بود، افزود: آثار برگزیده را بصورت کتابی تقدیم می کنیم تا چراغ راه آیندگان باشد و خبرنگاران با مطالعه آن، با کم و کیف آثار و داوری ها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این کتاب علاوه بر انتشار آثار برگزیده، بیانیه هیئت داوران و نظر نهایی داوران بخش‌های مختلف جشنواره به‌صورت مجزا آمده است.

احمدی یکی از مشکلات جشنواره‌های رسانه‌ای را عدم اطلاع‌رسانی درست، فقدان شفافیت و پاسخ ندادن به پرسش‌های اهالی خبر دانست و گفت: انتشار و توزیع کتاب در اختتامیه جشنواره‌ها، ضمن جلب اعتماد شرکت‌کنندگان، پاسخگوی شبهات احتمالی خواهد بود.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با اشاره به اینکه جشنواره‌های مطبوعاتی محلی برای عرضه تولیدات خبری است و توسعه کیفی رسانه‌ها را بدنبال دارد، یادآور شد: افزایش انگیزه، تجلیل از فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی، رشد ظرفیت‌های خبری و ارتقا مطالبه گری از اهداف اصلی جشنواره ابوذر است.

احمدی ضمن قدردانی از سازمان بسیج رسانه مازندران که چهار سال متوالی جشنواره ابوذر را برگزار کرد، از نهاد‌های متولی خواست در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف‌سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به‌درستی انجام دهیم و بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران داوران این دوره را آقایان علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و اکبر کریمی، بهروز فرهمند، محمد رضایی و حسین بهرامی اعلام و خاطرنشان کرد: در مسیر داوری تلاش کردیم خللی به استقلال داوران وارد نشود.

احمدی با اعلام اینکه بیانیه هیئت داوران توسط یکی از داوران در مراسم اختتامیه قرائت خواهد شد، گفت: اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران ۳ اسفندماه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی رسانه در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره‌کل ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

۳۲۰ اثر به جشنواره ملی شعر مروارید عمان ارسال شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و کنگره ملی شعر “مروارید عمان” در این استان گفت: ۳۲۰ اثر از شعرای آیینی و مذهبی سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش ایرنا ، حسین جوادی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: دبیرخانه دومین جشنواره ملی شعر “مروارید عمان” در فراخوانی ۲۵ آذر تا ۱۵ بهمن ماه را به عنوان مدت زمان ارسال آثار توسط شاعران کشور اعلام کرد .

وی ادامه داد : در این مدت شاعران می توانستند آثار خود را در ۲ بخش عمومی با موضوع شهدای مدافع امنیت ، مدافع حریم ، دفاع مقدس و حوادث اخیر و در بخش ویژه شهید “مصطفی نوروزی” از شهدای مدافع امنیت ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه شاعران ۱۷ استان کشور با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند ، گفت: از مجموع آثار ارسالی پس از داوری ۲۴۰ اثر به مرحله دوم و ۸۰ اثر نیز به مرحله نهایی راه یافت .

وی افزود: از مجموع آثار راه یافته به مرحله نهایی براساس نظر داوران پنج اثر در بخش عمومی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر شناخته و هفت اثر در بخش ویژه به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

به گفته جوادی تعداد آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی مروارید عمان به نسبت سال گذشته افزایش یافت ، یعنی یکصد اثر بیشتر از پارسال به دبیرخانه جشنواره ارسال شد .

وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره هفته جاری اعلام کرد و گفت: این مراسم در حسینیه عاشقان کربلا واقع در ساری برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر خواهد شد .

جشنواره ملی شهر مروارید عمان پارسال با عنوان” امنیت این حرم با ما است “ برگزار شد و عنوان امسال این جشنواره ” می ایستیم پای ولی زمان خود” است .

اسفند پارسال به دنبال اقدامات اطلاعاتی بر روی یکی از باندهای جرائم سازمان یافته استان سیستان و بلوچستان، سه تن از سربازان جان برکف و گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره ‌کل اطلاعات استان ، در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که ” مصطفی نوروزی ” یکی از این شهدا از استان مازندران بود.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

مازندران همچنین در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) نیز بیش از ۴۰ شهید هدیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *