دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری تشریح فعالیت ها سازمان بسیج سازندگی در ساری

نشست خبری تشریح فعالیت ها و طرح های خدمت رسانی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی با حضور سردار زهرایی ” مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور “و سرهنگ اقبالپور “مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا “در سالن جلسات فرماندهی ستاد سپاه کربلا برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

 سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری با خبرنگاران مرکز مازندران، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ایمان توأم با عمل می‌تواند راهگشا در تمام موفقیت‌ها باشد و امروز جهان اسلام شاهد این اقدام عملی از سوی فلسطینیان است.

وی با اشاره به اینکه جنایت‌های غزه و ایستادگی مردم مقاوم فلسطین نشان داد که هیمنه پوشالی غرب شکستنی است، تصریح کرد: امروز امپراطوری رسانه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها در حال فرو پاکشیدن است و ملت جهان ایستادگی مردم فلسطین را در دفاع از سرزمین مادری خود شاهد هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: استان مازندران در حوزه محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام داده و سرآمد در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در بسیج سازندگی دنبال مسئله‌محوری هستیم، بیان کرد: در این بین از ظرفیت مردم و دولت استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: برای تامین آب شرب ۹ هزار و ۶۰۰ روستا با وزارت نیرو قرارداد منعقد شده است و کارهای اجرایی شروع و تا سه سال آینده انجام می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون آبرسانی به ۳ هزار روستا انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان هزار و ۴۰۰ روستا طی یک سال و نیم گذشته با همت گروه‌های بسیج سازندگی انجام شده است.

زهرایی با اشاره به اجرای طرح جالیز تا آبخیز تصریح کرد: طبق آمار ۹۲ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور فاقد طرح‌های آبخیزداری و آب خانداری است.

وی با بیان ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح آبخیز تا جالیز اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۹ میلیون هکتار آبخیزداری و آب خوانداری، بهسازی ۱۰۰ هزار رشته قنات، ۱۰ هزار استخر و ۲۰۰ هزار هکتار کانال‌کشی در قالب این طرح طی چهار سال صورت می‌گیرد و هفته بسیج شروع این عملیات است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در توافق با کمیته امداد ۴۰ هزار مسکن در سطح کشور احداث می‌شود و تاکنون برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آماده و تحویل مددجویان شده است.

این مسئول از افتتاح یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و جاده بین‌زارع در هفته بسیج خبر داد و گفت:‌ همزمان در ۱۴ استان کشور ۱۳ هزار گروه جهادی در ۴۰۰ نقطه خدمت‌رسانی را شروع کردند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۲ هزار گروه جهادی در یک هزار نقطه از مناطق محروم کشور مشغول کار هستند، گفت: ‌۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی در سطح کشور با هدف ساماندهی و همبستگی قرارگاه‌های جهادی فعال است و با این رویکرد تمامی فعالیت‌های بسیج، منسجم و ساماندهی شده است.

زهرایی با اعلام اینکه با کمک مردم زیرسازی ۴۰۰ پروژه انجام شده و منتظر آسفالت هستیم، ادامه داد: بسیج سازندگی به مناطق محروم نگاه ویژه دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: طبق برنامه‌های انجام شده از سوی جهادگران کشور، سال گذشته بیش از ۳ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردم‌پایه در کشور ایجاد شد و رویکرد ما در این زمینه نیز تعاونی‌سازی این صندوق‌ها بوده است. همچنین، از محل اعتبارات تبصره ۱۶ نیز از ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، ۱۳ هزار ۴۰۰ فقره تسهیلات به محرومان اعطا شد.

وی با انتقاد از حذف هر ساله نام بسیج و بسیج سازندگی از جدول اشتغال، گفت: هنوز دلیل حذف این موضوع را متوجه نشدیم و با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس هنوز درست نشده است.

زهرایی با اشاره به راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: آموزش توأم با حضور در عرصه کار و عمل در قالب این دهکده مقاومتی محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی را برخاسته از بطن و متن انقلاب با روحیه بسیجی اعلام کرد و گفت: امروز هر جا در کشور توسعه، عمران و آبادانی مشاهده می‌کنیم، همگی در سایه همین تفکر و روحیه بسیجی است.

محمدمهدی اقبال‌پور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا نیز در این نسست خبری با بیان اینکه نهادهای انقلابی با پشتوانه مردمی توانسته‌اند منشأ خدمت و اثرگذاری در جامعه باشند اظهار کرد: باید از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی در کنار دولت به زیرساخت‌های استان در قالب چهار قرارگاه کمک می‌کنیم، تصریح کرد: در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی در یک سال و نیم گذشته برای افتتاح هزار و ۵۰۰ پروژه بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اعلام اینکه بعد از امنیت، راه‌های اصلی و فرعی محور توسعه استان است، افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت نشده در استان داریم و باید تلاش کنیم به نقطه مطلوب برسیم.

 این مسئول با بیان اینکه امسال در استان ۱۰۰ کیلومتر راه زیرسازی و آسفالت شده است، ادامه داد: هزینه‌های حوزه راه زیاد است و باید جهادی پای کار باشیم.

 اقبال‌پور افزود: سال گذشته هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان ساخته شده است و امسال نیز ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

 وی گفت: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و آموزش فعال است و حدود ۳۵۰ مشاغل خانگی در استان داریم که به سبد خانواده‌ها کمک می‌کند.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به اینکه راه‌اندازی مشاغل خرد نیازمند آموزش و توانمندسازی و تسهیلات است، ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

 اقبال‌پور با اعلام اینکه باتوجه‌به چشم‌انداز انجام شده در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی سه سال آینده در فاز اول ۲۰۰ روستا و فاز دوم ۶۰۰ روستا باید مشکل آب و راه در استان حل شود، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۱۹ مجتمع آبرسانی در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۸۵ درصد کار انجام شده است.

 این مسئول ادامه داد: ۵ هزار گروه جهادی در استان درحال‌خدمت هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در ۳۵ رشته تخصصی فعالیت می‌کنند.

 وی گفت: در هفته بسیج ۵۰۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در استان در حوزه راه روستایی، آبرسانی، احداث مخازن، لایروبی رودخانه‌ها، برق‌رسانی افتتاح می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا اظهار کرد: در بخش پروژه‌های حوزه مدیریت بحران ۲۱ پروژه در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

 اقبال‌پور از افتتاح چند مزرعه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج خبر داد و افزود: ۱۲ مزرعه اقتصاد مقاومتی در استان شروع شده که چهار مورد به نتیجه رسیده و بقیه طی دو سال آینده انجام می‌شود.

 وی با اشاره به ساخت هزار و ۳۵۰ خانه محروم در استان، خاطرنشان کرد: ۶۵ واحد مسکن محرومان در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *