دسته‌ها
آرشیو خبری گرگان گلستان

نشست خبری استاندار گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

نخستین نشست صمیمی دکتر علی‌محمد زنگانه “استاندار گلستان” با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سال ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

عکاس( رامین بشرویه) منبع:خبرگزاری ایسنا

استاندار گلستان گفت: هیچ مدیری حق ندارد در استان از انتقادات سازنده خبرنگاران ابراز ناخرسندی کند و ناراحت شود.

دکتر علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: رسانه‌ها با ارائه انتقادات و پیشنهادات سازنده خود، نقش بی‌بدیلی در توسعه استان دارند، بنده از نقد و انتقاد هیچ کدام از اصحاب رسانه ناراحت نمی‌شوم.

وی با بیان اینکه از انتقاد سازنده استقبال می‌کنم چراکه به پیشرفت و توسعه استان کمک می‌کند، بیان کرد: هیچ مدیری حق ندارد در استان از انتقادات سازنده ابراز ناخرسندی کند و ناراحت شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: اسم‌ ما مسئول است و یک مسئول مورد سوال است و در وهله نخست باید به درگاه الهی سپس به وجدان خود، مردم، نمایندگان مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشد.

زنگانه با گلایه از عدم پرداخت مطالبات رسانه‌ها توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری گرگان، گفت: این کار هیچ وجاهت قانونی ندارد، بهانه شهرداری گرگان این بود که تامین اجتماعی سنگ‌اندازی کرده که مدیر تامین اجتماعی استان نیز اعلام کرد هیچ منعی برای این کار وجود ندارد.

وی توزیع عادلانه آگهی‌ها را ضروری خواند و خطاب به مدیرکل ارشاد گلستان، گفت: من پشتیبان شما هستم تا توزیع عادلانه آگهی‌ها به اصحاب رسانه را با قدرت پیگیری کنید.

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی از مشکلات و چالش‌های استان گلستان با تعامل و هم‌افزایی مدیران قابل حل است، گفت: رسانه‌ها در کنار انتقاد، از مدیران پاسخگو تجلیل کنند و همیشه به انتقاد و گلایه روی نیاورند.

زنگانه خواستار تشکیل یک تعاونی برای حل مشکل مسکن خبرنگاران شد و افزود: اصحاب رسانه برای بهره‌مندی از طرح ملی نهضت مسکن می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند تا زمین رایگان بگیرند، همچنین اعطای تسهیلات  قرض‌الحسنه به خبرنگاران گلستانی در دست بررسی است و اسامی متقاضیان به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ارسال شده است.

وی به مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران اشاره کرد و توضیح داد: این مشکل بارها از سوی اصحاب رسانه استان مطرح شده، بنده از هر گونه تسهیل‌گیری و اقدامی که به رفع این مشکل کمک کند دریغ نخواهم کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون روی کاغذ بود که پس از کش و قوس فراوان اساسنامه آن نهایی شد، تصریح کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام‌شده منطقه آزاد اینچه‌برون اساسنامه قانونی دارد. همچنین اسامی ۸۰ نفر از نخبگان در رشته‌های مختلف تهیه شده که نهایت اسامی ۲۱ نفر از آنها نهایی و برای وزیر ارسال شد.

زنگانه با بیان اینکه اجرای راه‌آهن ایران-ترکمنستان و قزاقستان اقدامی ارزشمند برای کوتاه شدن مسیر ترانزیتی شمال به آب‌های آزاد جنوب ایران بود، بیان کرد: با توجه به اینکه مسیر فعلی این کریدور از بلندترین نقاط رشته کوه البرز عبور می‌کند این شیب و فراز موجب کاهش تناژ بار عبوری و و طولانی‌تر شدن زمان سیر می‌شود لذا مسیر جدید اینچه‌برون- شاهرود-طبس-بندرعباس در دولت سیزدهم موجب کاهش زمان انتقال بار و مسافر به سمت جنوب و آب‌های آزاد می‌شود.

وی از انجام‌مطالعات فاز نخست مسیر اینچه‌برون به شاهرود خبر داد و گفت: همچنین رایزنی با سرمایه‌گذاران خارجی در حد عقد تفاهم‌نامه اولیه انجام شده است، همچنین در سفر رئیس جمهور به استان و بازدید از منطقه، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و راه‌اندازی مرکز لجستیک مرزی اینچه‌برون مصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *