دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری”مهدیان پور” مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران

نشست خبری”سکینه خاتون مهدیان پور” مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی دروازه محلی دانش هستند، اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی ضروری است.

به گزارش بلاغ،مهدیان‌پور افزود: استان مازندران ۱۱۸ کتابخانه شامل ۹۳ کتابخانه نهادی، ۲۴ مشارکتی و یک کتابخانه مستقل فعال دارد؛ تصریح کرد: از این تعداد ۸۲ کتابخانه در شهر و بقیه در روستاها مستقر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران توسعه کتابخانه‌های روستایی را در راستای عدالت فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۶۶۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جدید ۳۳ هزار و ۳۵۰ نسخه کتاب جدید خریداری شد، ادامه داد: در این مدت ۲۷۲ هزار کتاب به امانت داده شده است.

مهدیان‌پور با اعلام اینکه ۳۳ پروژه عمرانی در استان داریم که یک پروژه ملی است، ادامه داد: ۳۲ پروژه استانی از محل تملک و دارایی استان ساخته می‌شود و دو کتابخانه خیرساز در نوشهر و کتابخانه سبز ساری در حال ساخت داریم.

وی اعضای کتابخانه های عمومی استان را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی سال جاری ۱۱ هزار و ۸۷۵ عضو جدید داشته‌ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران درباره آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی ساری، تصریح کرد: این پروژه در سال ۸۶ کلنگ‌زنی و در سال ۹۱ در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز شده است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس آخرین مکاتبه ۵۵ میلیارد تومان تا پایان پروژه اعتبار نیاز دراد و احتمال افزایش هزینه وجود دارد، ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهوری ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که هنوز به صورت کامل پرداخت نشد.

مهدیان‌پور افزود: امیدواریم کتابخانه مرکزی ساری تا پایان سال روند عمرانی پروژه به اتمام برسد و تا سال آینده هفته دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه پروژه‌های که خیلی طولانی شده افکار عمومی مطالبه دارند، ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: در چهار ماه امسال ۲ هزار و ۳۹۴ برنامه فرهنگی در اداره کل کتابخانه‌ها و شهرستان‌ها اجرایی شده است.

مهدیان‌پور با اشاره به برنامه‌های هفته دولت، خاطرنشان کرد: محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح کتابخانه لاریم جویبار، راه‌اندازی اولین پیشخوان کتابخانه‌ای مازندران در روستای ریحان‌آباد شهرستان گلوگاه، بازگشایی کتابخانه بهنمیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی میز خدمت در مصلی شهرستان‌ها، اهدای کتاب در طرح جریان دانایی، عضویت رایگان کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اجرای ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی را از برنامه های هفته دولت برشمرد.

این مسئول از راه‌اندازی انجمن خیران در هفته کتاب امسال خبر داد و افزود: در بخش نیم درصد سهم کتابخانه‌ها در شهرهای کوچک و متوسط مشکلی نداریم و در شهرهای بزرگ چالش داریم، سهم کتابخانه‌ها از نیم درصد در راستای توسعه فضای کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگی کتابخوانی هزینه می‌شود.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد درآمدهای به حساب انجمن شهرستانی وازیز و بقیه واریز نشده است.

یک پاسخ به «نشست خبری”مهدیان پور” مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران»

سلام به مسئولین کتابخانه های ساری در مورد سرویس بهداشتی های انها تمیز بودن وبهداشتی بودن شیر سالم سنگ توالت تمیز مایع دستشویی وسالم بودن ان وداشتن مایع واز توالت به کاربری شستن تی الوده استفاده نشود وبه تعداد کفایت بودن وهمه بتوانند استفاده کنند وبه تمیزی این مکان کوشا باشند تا هم الگوی بهداشتی فرزندان ما باشد وهم سلامتی جامعه به خطر نیفتد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *