دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری”عبدی” دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران

نشست خبری “غلامرضا عبدی” بیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

غلامرضا عبدی در نشست خبری، ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله حسین (ع)، اظهار کرد: هفته اول محرم الحرام به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر به‌نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده از این رو این ستاد در استان برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی فضاسازی محیطی در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی، دیدار با هر ۱۱ خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر مازندران، شروع نظارت و بازرسی از دستگاه‌های اجرایی با هدف اینکه این نهادها خدمات مطلوبی به مراجعان ارائه دهند، برگزاری همایش بزرگ سالانه ستاد در هفته احیا در روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های احیاگر تخصصی، ضبط و پخش ۷ برنامه تلویزیونی و ۷ برنامه رادیو با حضور کارشناسان ستاد طی هماهنگی با صدا و سیما، حضور تشکل‌های مردمی امر به معروف در نماز جمعه در ۳۰ تیر ماه و سخنرانی پیش از خطبع نماز جمعه توسط دبیران ستاد امر به معروف شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های شاخص هفته احیا در مازندران اعلام کرد.

عبدی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این است که برخی ادارات کارها را درست انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: در این راستا ضمن تشکیل تیم‌های بازرسی و آموزش، اقدام برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها و ارائه گزارش کار به استاندار و نماینده ولی فقیه در استان در دستور کار قرار گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر با ورود به تشکل‌ها یا حتی تشکل‌سازی است.

این مسؤول همچنین از فعالیت ۱۱۰ تشکل فعال در حوزه بانوان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به اعطای مجوز فعالیت به تشکل‌های مختلف و ساماندهی آنها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طلایه‌داران امر به معروف؛ در قالب تشکل‌های تخصصی نهی از منکر سازماندهی شدند، همچنین ۱۸ عرصه تخصصی در حوزه امر به معروف داریم که در حال فعالیت هستند.

عبدی در پایان عناوین شعارهای ایام هفته احیا را با شعار محوری «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» به شرح زیر اعلام کرد.

*روز اول: امر به معروف و نهی از منکر، سلامت سازمانی، افزایش بهره‌وری

*روز دوم: امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت‌پذیری، نظارت همگانی

*روز سوم: امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، تحکیم خانواده

*روز چهارم: امر به معروف و نهی از منکر، آموزش عمومی، جامعه سالم

*روز پنجم: امر به معروف و نهی از منکر، شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی

*روز ششم: امر به معروف و نهی از منکر، تشکل‌های مردمی و کنشگری موثر

*روز هفتم: امر به معروف و نهی از منکر، قانون‌گرایی، نظم اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *