دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 نشست تشکل های کارگری مازندران با نماینده ولی فقیه در استان

تشکل های کاگری استان مازندران به مناسبت هفته کار و کارگر با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی،نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کردند.

عکاس(ارسالی) منبع: خبرگزاری شبستان

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست صمیمی با تشکل های کارگری استان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر و خداقوت به جامعه کاگری این خطه از شمال کشور، اظهارکرد: امید است حق و حقوق این قشر به درستی ادا شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به جامعه کارگری نباید به یک روز و یک هفته ختم شود بلکه در طول سال باید برای رفع مشکلات این قشر تلاش شود، افزود: مطابق متون دینی خداوند خود را به عنوان یک کارگر معرفی می کند افتخار تمام اولیای دین این که یک کارگر بودند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کار باید زیاد باشد زمینه سوءاستفاده از کارگران فراهم نشود، گفت: باید کاری کرد تا کارفراوان باشد تا صاحبان کار برای تامین کارگر دغدغه داشته باشند. آنوقت می توان نرخ و دستمزد را به درستی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه کارگر ماهر نیازجامعه امروز است، ادامه داد: رهبری طی این سال ها رشد تولید،‌مانع زدایی ها، پشتیبانی و حمایت از تولید را دغدغه دارند تولید اگر رشد کند کار زیاد شود تحقق این منویات رهبری را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کار باید انحصار خارج شود، افزود: نباید یک عده ای تولید کار کنند و عده ای کارگر باشند بلکه باید با ایجاد تعاونی ها اقتصاد به مردم واگذار شود. یعنی کارگران خودشان کارفرما شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه روند اجرای اصل ۴۴مطلوب نیست، گفت: اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی که تصدی گری را از دولت می گیرد و نظارت را به دولت واگذار می کند، تقویت معیشت و اقتصاد قشر کارگری و آسیب پذیر جامعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه صاحبان کار برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه اند،‌ افزود: موانع در حوزه تولید شناسایی و رفع شود تا مهار تورم و رشد تولید را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله صادرات ارز آور به ۱۵کشور همسایه باید مورد توجه باشد، گفت: افزایش صادرات محصولات باغی و کشاورزی استان موجب رشد تولید خواهد شد.تحقق این مهم باید مورد توجه مسئولین باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کاگران باید از ایمان،‌تعهد و اخلاص برخوردار باشند،‌ خاطرنشان شد: روزه خواری در بین کارگران زیبنده نیست باید اقامه نماز مورد توجه باشد. تغذیه فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی جامعه کارگری باید مورد توجه باشد.

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در مراکز تولیدی مازندران

سیدجوادحسینیان- مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا- در نشست صمیمی تشکل های کارگری استان با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران- به مناسبت هفته کار و کارگر ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدای جامعه کارگری با اشاره به هم افزایی اعضای تشکل های کارگری دیار علویان برای رفع مشکلات این قشر، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰عنوان برنامه به دست سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا رسیده است و از این تعداد ۲۲برنامه به عنوان برنامه محوری استان انتخاب شده است.

وی افزود:برپایی محفل انس باقرآن، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج،‌برگزاری مراسم تجلیل از برترین های نشان اقتصادمقاومتی در صنایع چوب و کاغذ مازندران، برپایی میز خدمت با عنوان پنج شنبه های امید، راه اندازی‌ پویش نذر خون، افتتاح خط تولید تعدادی از واحد های تولیدی و … از جمله این برنامه هاست.

حسینیان با بیان اینکه توزیع بسته های معیشتی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: افتتاح خانه های محروم با محوریت بسیج تنکابن را داریم. سال گذشته ۲۶منزل مسکونی نیز احداث و بهسازی شده است.

وی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی بومی محلی درون مجموعه های تولیدی استان،‌ تجلیل از ۳۰۰بانوی کارگر با محوریت معرفی الگوی زن موفق مسلمان ایرانی و… نیز با هدف ایجاد امید و انگیزه و کمک به شرکت ها و مراکز تولیدی برگزار می شود.

حسینیان از برگزاری یادواره شهدا در کارخانه ها و مراکز تولیدی خبر داد و گفت:‌برگزاری اردوهای پیشرفت دانش آموزی نیز مورد توجه است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود.

 مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلا خاطرنشان شد: دشمنان انقلاب اسلامی دائما تلاش دارند یأس و ناامیدی در دل جوانان و نوجوانان ایجاد کنند وظیفه ماست که دانش آموزان را با دستاوردهای صنعتی جمهوری اسلامی در این چهار دهه آشنا کنیم و  لازم است ببینند که در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت در چه جایگاهی قرار داریم.

وی با بیان اینکه همایش روز بسیج کارگری نیز هفت اردیبهشت ماه در صنایع چوب و کاغذ استان برگزار می شود، افزود: اعطای نشان اقتصاد مقاومتی نیز به ۲۵شرکت قوی و موثر در طرح نشان اقتصاد مقاومتی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *