دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست تخصصی ائمه جمعه و جماعات شرق استان مازندران

نشست ائمه جمعه و جماعات شرق استان مازندران به همت سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا و با حضور آیت الله لائینی و سردار مسلمی در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا در نشست تخصصی ارکان «محله مهدوی» که با حضور ائمه جمعه و جماعات محلات مهدوی شرق استان مازندران به همت سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا و با حضور آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات به عنوان پیش قراولان جنگ ترکیبی دشمن در عرصه باور‌های دینی با تمام وجود حضور پیدا کردند.

به گزارش دفاع مقدس،فرمانده سپاه کربلا افزود: تلاش داریم کمک کنیم با همکاری و هم افزایی تمامی ارکان فعال مسجد، این پایگاه دینی عرصه فعالیت تمام اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان باشد.

وی با بیان اینکه یکسان سازی در تمامی مساجد را پیگیریم و باید در بحث فعالیت‌های فرهنگی به یک گفتمان واحد برسیم، افزود: مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … باشد.

سردار مسلمی با بیان اینکه برای تحقق محور شدن مسجد در محله باید امام جماعت مسجد محور امور باشد، گفت: افراد تاثیرگذار محله و مسجد باید برای کمک به امام محله همفکری و هم افزایی داشته باشند تا نظام مسائل محله مرتفع شود.

وی با اشاره به انحراف در طرح محله مهدوی، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح تربیت است و برای تحقق این مهم باید مسجد مرجع شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی و عمرانی محله یکی از شاخه‌های فرعی محلات مهدوی است تا برای جذب مخاطب اعتمادسازی شود، ادامه داد: امروز مشکل اصلی ما در محلات بحث جدایی خانواده از مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نوجوان و جوان در طول شبانه روز کمتر از هشت ساعت در اختیار مدرسه و دانشگاه قرار دارد، بیان کرد: فرزندان ۱۶ساعت در شبانه روز در خانه حضور دارند، اما متاسفانه خانواده‌ها در مسائل تربیتی ورود نمی‌کنند.

سردار مسلمی با بیان اینکه خانواده باید بگونه‌ای عمل کند که فرزند شب می‌خوابد حتی عبادت خدا محسوب شود، اذعان داشت: نظام روابط بین زوجین در خانواده رعایت نمی‌شود و فرزندان درست تربیت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها طرح تربیت دینی فرزندان را در دستور کار قرار دادند، گفت: متاسفانه خانواده‌ها به مدارس مراجعه می‌کنند و از تربیت دینی دانش آموزان جلوگیری بعمل می‌آورند.

سردار مسلمی با بیان اینکه جای مسجد به هیچ عنوان چیزی جایگزین نشود یعنی اگر می‌خواهید کلاس قرآن برگزار شود با تمام کمبود‌ها در مسجد برگزار شود و کلاس برای دریافت رفاهیات به مدرسه انتقال داده نشود، افزود: فرمانده پایگاه مقاومت محلات فقط دبیر طرح محله مهدوی محسوب می‌شود و نباید جای امام محله را بگیرد چرا که محله مهدوی با رفتار و عمل مومنانه امام محله شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش داریم روحانی موفق طرح محله مهدوی را به عنوان الگو برای سایر مساجد معرفی کنیم، گفت: به زودی زمینه الگوگیری از محلات موفق در طرح محله مهدوی را فراهم خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *