دسته‌ها
آرشیو

نشست اعضای هیات امنای هیات رزمندگان مازندران با آیت الله لائینی

اعضای هیات امنای هیات رزمندگان استان با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با اعضای هیات امنای هیات رزمندگان استان، اظهار کرد: از سرداران دوران دفاع مقدس نقل شده که فرماندهی مازندران دغدغه نیروی انسانی نداشتند که نشان از حضور مردم دیار علویان در مناسبت‌های این انقلاب اسلامی دارد.

وی خواستار تدارک مکانی برای تجمعات هئیات به این صورت که ورودی و خروجی‌‌اش جدا باشد شد و از برگزاری همایش غدیری در روز پنجشنبه هفته جاری در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان خبر داد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: بنده به طور جدی به‌دنبال این هستم که مکان جدیدی برای مصلا فراهم کنم، باید به سمتی برویم که دغدغه حضور جمعیت انبوه در تجمعات را نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در ماه محرم در کنار برگزاری مراسم عزاداری در روستاها، هیئات شهری در تاسوعا و عاشورا تعطیل نیستند، یک مقداری روحیه تیمی کار کردن و بها دادن به تجمع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا همه خودشان را ملزم به حضور بدانند.

این مسئول همچنین برپایی تجمع خوب عاشورایی، غدیری و نیمه شعبانی را در مازندران خلا دانست و گفت: باید برای این مهم برنامه‌ریزی شود، اگر یک چهارم از ۳۷هزار واحد صنفی در ساری در تجمعات هیئات شرکت کنند خوب است.

وی با ذکر این سوال که فلسفه تشکیل هیئات رزمندگان چه بوده؟ یادآور شد: باید دید قرار است این هیئات چه خلایی را پر کند؟ آیا هدف از تشکیل آن تنها دورهمی رزمندگان بوده است؟ این هیات باید جنبه راهبری هیئات دیگر را داشته باشد نه اینکه رقیب و هم‌عرض دیگر هئیات باشد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: بعد فرهنگی، پدری و جنبه راهبری هیئات رزمندگان باید بسیار پررنگ باشد، همه ما وظیفه کمک به هیئات رزمندگان را داریم، برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور افراد خوش‌فکر داخل یا خارج از هیات ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار انعکاس کشوری دعای ندبه شد و تصریح کرد: هم‌خوانی فضا با میزان تجمع مردم نیز ضرورت دارد، برگزاری جلسه ای با حضور اصناف، اقشار، هیئات، مدارس، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برای شرکت در برنامه دعای ندبه نیز لازم است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: تمام هیئات ما باید در راستای؛ ایمان، امید و وحدت و معنویت حرکت کنند، شور فضای هیئات باید خیلی قوی باشد به بهانه شعور و معرفت شور را دست کم نگیریم.

یک پاسخ به «نشست اعضای هیات امنای هیات رزمندگان مازندران با آیت الله لائینی»

عالی
توصیه های آیت الله محمدی لائینی بسیار متناسب با احوالات روز و بهنگام بود .
باید نگاه ژرف و بهنگام با همکاری همه رزمندگان و عزیزان در خدمت به مردم داشته باشیم در عمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *