دسته‌ها
آرشیو ساری

نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری

نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود با حضور مقام عالی دولت در استان، ۸۶ سرمایه گذار، برخی مدیران ستادی استانداری و  دستگاه های اجرایی استان در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران همراه با خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، خطیبی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو و نوبخت و طالبی، فرمانداران شهرستان های ساری و میاندورود و برخی مدیران استان در حاشیه نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود از نما یشگاه تولیدات داخلی بازدید کرد. ‎

براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندورورد، ناحیه سه شامل  قائمشهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس  و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

توسعه اقتصادی در مازندران به گفتمان تبدیل شود

«حسینی‌پور» گفت: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران باید از سوی مسوولان و بخش خصوصی به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش دفاع‌پرس ، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری با بیان این که، در سال‌های گذشته بسیاری از فعالان اقتصادی برای دریافت مجوز‌های سرمایه گذاری مدت‌ها در پشت در مدیران معطل می‌ماندند، اظهار داشت: این خبر خوش را به شما می‌دهم که با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کمتر از یک ماه بعد از ثبت درخواست، فعال اقتصادی حتی بدون آنکه یکبار به اداره‌ای مراجعه کند، مجوز فعالیت آن صادر خواهد شد.

وی افزود: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران باید از سوی مسوولان و بخش خصوصی به گفتمان تبدیل شود و برای شکوفایی اقتصاد این دیار برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم.

استاندار مازندران با بیان این که، مدیران استانی برای توسعه باید جهادی و انقلابی عمل کنند، تصریح کرد: با شخصیت‌های اداری بی‌توجه به رونق اشتغال مازندران برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با فساد صدور الکترونیکی مجوز‌های سرمایه گذاری است و در این بین پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی شد.

حسینی‌پور گفت: بانک‌های استان خدمات بسیار خوبی در یکسال گذشته ارائه دادند که به طور حتم این رویه در سال‌های آینده هم برای توسعه استان ادامه می‌یابد.

حسینی‌پور افزود: بانک‌های عامل استان برای رونق بازار مرکبات و گوشت مرغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که به طور حتم در آینده نزدیک تاثیر آن را بر روی اقتصاد استان شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است و اماکن دولتی مستقر در سواحل استان با همراهی وزارتخانه‌ها به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

تدوین برنامه جامع فرصت‌های سرمایه گذاری در ساری و میاندورود

«بابایی کارنامی» از تدوین برنامه جامع فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌های ساری و میاندورود خبر داد.

«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران که در ساری برگزار شد، بر اتخاذ رویه‌های جدید و گام‌های عملی جهت توسعه روزافزون دیار علویان از سوی دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های یک سال اخیر مسئولان اجرایی استان و ریل گذاری آنان برای توسعه مازندران بی‌سابقه بوده است و به طور حتم ثمره آن در ماه‌های آینده قابل لمس خواهد بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود با دعوت از تمامی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور برای سرمایه‌گذاری در مازندران گفت: اکنون برنامه جامع فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌های ساری و میاندورود جمع‌آوری و در حال تدوین است که به طور حتم با اتخاذ چارچوب اصولی مشخص فعالان اقتصادی بدون دغدغه در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان برنامه‌های اقتصادی خود را به جلو خواهند برد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: نباید ظاهر زیبا و نعمت خدادادی مازندران مسئولان ما را فریب دهد چراکه این استان با مشکلات مختلفی در حوزه راه، گردشگری و زیرساختی مواجه است که نیازمند تخصیص اعتبارات متناسب با جمعیت شناور از سوی دولت است.

به گفته بابایی کارنامی حضور سالانه بیش از ۵۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف کشور به مازندران ظرفیت انکارناپذیر اشتغالزایی است که به طور حتم با تکمیل زیرساخت‌ها گامی نو برای کاهش آمار بیکاری در استان خواهد بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: مازندران قوی زمانی حاصل خواهد شد که از ظرفیت‌های استان به معنای واقعی برای رشد اقتصادی بهره ببریم که به طور حتم با تلاش وافر مسئولان اجرایی و پشتیبانی‌های نمایندگان مجلس این مهم شدنی است.

بابایی کارنامی همچنین از تلاش استاندار مازندران طی یکسال اخیر برای توسعه استان تقدیر کرد و گفت: معتقدم که استاندار مازندران توانسته با برنامه ریزی اصولی بارقه امید را در بین مردم این دیار برای توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم استان زنده کند.

توسعه مازندران در گرو استفاده بهینه از ظرفیتهاست

 «منصورعلی زارعی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری با بیان این که مازندران ظرفیت و زیرساخت‌های بی‌شماری از جمله دریا و سواحل برای توسعه اقتصادی دارد، اظهار داشت:، اما در دولت‌های قبل از این منابع برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده نشد، اما دولت سیزدهم با آزادسازی سواحل گام مثبتی را برای تحقق این امر برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آزادسازی سواحل با واگذاری پلاژ‌های دولتی که به معنای واقعی در حال خاک خوردن است به بخش خصوصی کامل خواهد شد و وزارت اقتصاد و دارائی به عنوان متولی اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایده پردازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود گام نخست برای توسعه مازندران است و به هیچ عنوان روا نیست که وزارتخانه‌ها نسبت به واگذاری پلاژ‌های خود در سواحل مازندران چسبندگی داشته باشند.

این مسئول گفت: روند واگذاری پلاژ‌های دولتی حریم سواحل مازندران به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی و گردشگری در استان تسریع شود.

زارعی با اشاره به این که مشکلات کنونی حاکم بر اقتصاد استان به ارث رسیده از دولت‌های قبل است، اضافه کرد: سهم مازندران در رشد اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست، اما باید به فکر توسعه بیشتر باشیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در مازندران، گفت: در سال‌های گذشته همایش‌های از این دست در دیگر نقاط کشور برگزار می‌شد که به نتیجه‌ای نمی‌رسیدیم، اما تفاوت این همایش با آیین‌هایی که در سال قبل تشکیل می‌شد آن است که اکنون دولت میدانی و مردمی سیزدهم میدان دار است و به طور حتم در ماه‌های آینده مردم استان ثمره اقدامات از این دست را خواهند چشید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی مازندران حدود ۲۲ درصد است و این استان نقش غیرقابل انکاری در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند، اما متاسفانه به معنای واقعی از کشاورزان مازندرانی در رده ملی اجرایی حمایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان روا نیست در استانی که قطب تولید شیلات، برنج و گوشت سفید کشور است، مسئولان اقلام غذایی از این دست را به مازندران وارد کنند و باید بازار عرضه و تقاضا در این دیار با محصولات داخلی خود استان شکل گیرد.

رفع مشکلات معیشتی مردم با میدان‌داری بخش خصوصی محقق می‌شود

«محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری اظهار داشت: توسعه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم تنها با میدان‌داری بخش خصوصی قابل تصور است و برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به طور حتم روند ایجاد اشتغال پایدار در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های مازندران را هموار خواهد کرد.

فرماندار ساری افزود: در استان مازندران با سیاست‌های خوب استاندار برای تحقق اشتغال ۵۴ هزار نفری سالانه و رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی با برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: سند جامع سرمایه گذاری در شهرستان‌های ساری و میاندورود را در حال تهیه و تدوین هستیم تا تهدید، بدبینی در سرمایه گذاری را به فرصت و اندیشه ورزی تبدیل کنیم.

نوبخت ادامه داد: وجود خطوط ریلی، مرز هوایی و همجواری با دریا از جمله مزیت‌های اقتصادی و زیرساختی در استان است که به طور حتم تمام فعالان اقتصادی با شناسایی این ظرفیت‌ها در این دیار سرمایه گذاری خواهند کرد.

فرماندار ساری تصریح کرد: محترم شمردن منافع سرمایه‌گذاران اساس کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و شهرستان‌های ساری و میاندورود سرشار از دارایی و منابع است که باید با پرهیز از خام فروشی و با نگاه واقع بینانه برای شکوفایی این ظرفیت‌ها با راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی گام برداریم.

وی گفت: قطار توسعه استان به حرکت درآمده و تلاش خواهیم کرد که مازندران را به کارگاه سازندگی تبدیل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *