دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش ترخیص بهبودیافتگان مرکز بازپروری معتادان در بابل

همایش ترخیص بهبودیافتگان مرکز بازپروری صیانت فلق ” مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ” سپاه کربلا استان مازندران با حضور حسینی پور استاندار مازندران ، سردار مسلمی ” فرمانده سپاه کربلا ” ، “جمالو ” معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ” و جمعی از فرماندهان و مدیران کل دستگاه های اجرایی و همچنین خانواده های بهبودیافتگان در این مرکز برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

فرمانده سپاه کربلا در این همایش بیان داشت: معتادان متجاهری که به این مرکز می آیند به عنوان بخشی از جامعه ما مورد احترام و تکریم در تمامی مراحل درمان قرار می گیرند و سعی ما نیز بر این بوده با کمک و همراهی همه نهادها و دستگاه های اجرایی امکانات لازم را فراهم کنیم تا این بیماران گرفتار در بند اعتیاد در نهایت آسایش و آرامش باشند.

وی افزود: در این مرکز همه همت و سعی ما بر این است که افراد حاضر در این کمپ علاوه بر طی کردن مراحل درمان ، مهارت های کار و اشتغال را به واسطه فراهم آوردن بسترهای لازمه فرا بگیرند.

سردار مسلمی تصریح کرد: با توجه به آنکه تعدادی از افراد حاضر در این مرکز سرپرست خانواده بوده اند سعی کردیم ضمن فراهم آوردن زمینه ارتباط مستمر و ارائه مشاوره های لازمه، بسته های حمایتی و معیشتی را نیز به آنان ارائه بدهیم و تلاش داریم در سال جدید به صورت ماهانه کمک های مومنانه را به خانواده های افراد در حال درمان تقدیم کنیم.

وی ضمن تقدیر ویژه از مربیان حاضر در این کمپ گفت: باید یکی از ویژگی های برجسته مرکز بازپروری ماده ۱۶ سپاه کربلا را که با تلاش و همت بالای مربیان و بیماران رقم خورد طی کردن مراحل درمان و ترک اعتیاد بدون استفاده از حتی از یک قطره متادون بوده است.

سردار مسلمی به رصد افراد بعد از ترخیص اشاره نمود و از آن بعنوان یکی از راه های جلوگیری از آلوده شدن مجدد این افراد نام برد و افزود: یکی از اقدامات که برای کمک به تداوم و استمرار بهبودی این عزیزان دیده شده رصد و حمایت دائمی آنان توسط فرماندهان حوزه‌ ها و پایگاه های مقاومت بسیج منطقه محل سکونتشان است تا ضمن رسیدگی ها و پشتیبانی های لازمه رصد و پایش دائمی و مستمر برای پیشگیری و جلوگیری از آلوده شدن دوباره آنان را فراهم کنیم.

فرمانده سپاه کربلا از برنامه ریزی در خصوص اشتغال افراد حاضر در کمپ خبر داد و بیان داشت: در حوزه اشتغال و درآمد این عزیزان بهبودیافته، نیز با توجه به جلسات تخصصی با هئیت های اندیشه ورز تصمیم بر این شد که از تبصره ماده ۱۸ وام های اشتغالزایی به کارآفرینان حاضر در مناطق سرزمینی آنان داده شود تا این بزرگواران در ذیل آنان مشغول به کار و فراگیری مهارت های لازم شوند و با فراهم ساختن اشتغال آنان یکی از مهم ترین دلایل برگشت آنان به سمت مواد مخدر نیز برطرف شود.

گفتنی است که در پایان این همایش از بهبودیافتگان این مرکز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *