دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نخستین نماز جمعه ساری در سال ۱۴۰۲

اولین نمازجمعه شهرستان ساری در سال ۱۴۰۲ به امامت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

پیش از نخستین نماز جمعه سال نو ،مراسم بزرگداشت مرحوم حاج شیخ حبیب الله طاهری آکردی، استاد حوزه و دانشگاه ، چهره ماندگار دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فقه و فلسفه پردیس قم با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و مردم روزه دار ساری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

گزیده بیانات آیت الله محمدی لائینی در اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۲

🔸️ امام جمعه ساری: در راستای تحقق شعار سال؛ مسئولان، نظام‌موانع و نظام ‌مسائل در حوزه تولید را اعلام کنند

🔸️در خطبه‌ای، حضرت علی (ع) از پیامبر اکرم (ص) سوالی پرسیدند درباره اینکه بهترین عمل چیست ایشان فرمودند: الورع عن محارم الله است یعنی مرحله عالی تقوا، امیدواریم دستاورد ما از ماه رمضان تقوا باشد.

🔸️ما انسانها برخلاف موجودات دیگر باید از دو حقیقت و بُعد برخوردار باشیم، از جمله دو بهار؛ بهار طبیعت برای شکوفا کردن جسم و بهار قرآن برای شکوفایی روح، این بهار وجودی تجسم قرآن است.

◽️وجود امام زمان (عج) تجسم بهار قرآن هستند، این بهار در وجود ما شکوفه‌های تقوا را جلوه می‌دهد، از بهار ماه مبارک رمضان باید شکوفه تقوا در وجودمان جوانه بزند‌.

🔸️بسیاری از آداب ماه مبارک رمضان با آداب و رسوم سال نو یکی است، همچون صله رحم، توجه به نیازمندان و فقرا، احترام به بزرگترها و بسیاری از آداب دیگر که اتفاق می‌افتد.

🔸️ نه به بهانه سال نو باید گناه و ابتذال را برای خودمان مباح کنیم و نه در ماه رمضان به بهانه مریض بودن روزه‌خواری علنی داشته باشیم چرا که سال نو و ماه رمضان هر دو حرمت دارند.

🔸️ سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و همچنین در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) دارای نکات بسیار مفید، راهگشا و کاربردی برای مردم و مسئولان در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی بوده یعنی اگر مردم و مسئولان از همین دو فرمایش راهکار پیدا کنند و نقشه راهشان قرار بدهند کافیست.

🔸️در پیام نوروزی شعار سال مطرح شد که کاربردی ترین شعار است که آن مهار تورم و رشد تولید است که اگر بخواهد عملی شود باید سال گذشته که رفع مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها بود باید درست احصا شده باشد.

🔸️یعنی یک نظام مسائلی که موانع رشد تولید است اگر احصا شود منتهی به مهار تورم و رشد تولید می‌شود، از مسئولان می‌خواهم که آن نظام موانع و نظام مسائلی که در سال گذشته برای حرکت تولید در اقتصاد را به‌دست آوردند را از تریبون‌های رسمی اعلام کنند.

🔸️مقام معظم رهبری در جوار بارگاه امام هشتم (ع) نیز فرمودند که دشمن می‌خواهد مردم را مایوس کند ما باید امیدآفرینی کنیم البته نه امیدآفرینی کاذب، ظرفیت امیدآفرینی صادق در مملکت ما وجود دارد، فرمودند همه امیدآفرینی را جدی بگیرند، باید از یاس افکنی بپرهیزیم.

◽️چرا ناامید باشیم؟ کسی که انتظار فرج سرلوحه زندگی اوست نباید ناامید باشد، ما انتظار دولت جهادی و عدل‌گستری را داریم که یاس برایش معنا ندارد، ما به دشمنان اعلام می‌کنیم که امیدواریم و حتما آینده جهان از آن مستضعفان خواهند بود و عاقبت ظالمان و مستکبران نابودی است.

🔸️ امسال علاوه بر این بیانات، ابتدای ماه مبارک در محفل قرآنی نیز فرمایشات پرمغزی را ارائه فرمودند، از جمله به قاریان که قرائت قرآن باید به قصد تاثیرگذاری باشد را تاکید کردند‌ و به عامه قرآن سفارش کردند که هر روز حداقل یک صفحه قرآن بخوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *