دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نخستین نمازجمعه شهرستان ساری در سال ۱۴۰۳ به امامت آیت الله لائینی

نخستین نمازجمعه شهرستان ساری در سال 1403به امامت آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

 آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: می‌خواهید ببینید پیش خدا چقدر نمره و درجه دارید ببینید در زندگی چقدر تقوا دارید.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام مجتبی (ع) و بیان اینکه به فرموده این امام، «غفلت این است که مسجد نروید و از انسان‌های مفسد پیروی کنید» افزود: نرفتن به مسجد و پیروی از مفسدان نشانه غفلت است و انسان نباید از هوای نفس و شیطان پیروی کند.

آیت الله محمدی لائینی با تبریک سال نو و تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی که عنوان و سرلوحه عملکرد همه مسئولان و آن سیاست اصلی و راهبردی را برای آینده کشور و مملکت تحت عنوان شعار سال مطرح می‌کنند، تاکید کرد:  اگر مسئولان با شعار سال، شعاری برخورد نکرده و آن را عملیاتی کنند ما قطعا پیشرفت خواهیم کرد. چون رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را حساب شده و کارشناسی شده انتخاب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه شعار سال جاری «جهش تولید با مشارکت مردم» است، ادامه داد: دولت که در بسیاری از امور تصدی‌گری می‌کند باید آن را واگذار کرده و مردم را مشارکت داده و دهد؛ مشارکت مردم نه با حرف بلکه با فراهم کردن زیرساخت حقوقی و قانونی محقق می‌شود. 

امام جمعه ساری گفت: از مسئولین تقاضا داریم با این شعار جدی‌تر از هر سال دیگری برخورد کنند و عملکرد مجموعه نظام نسبت به شعار سال گذشته جهاد تبیینی باشد و در رابطه با شعار سال نو تصمیم‌گیری‌های اساسی صورت بگیرند.

وی با تشکر از دولت خدمتگزار و جهادی و بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات آغاز سال از این دولت تشکر کردند، اذعان داشت: در میان مجموعه کارگزاران ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود و اگر برطرف نشود در عمل با آن همه تلاش روی سفره اقشار متوسط و ضعیف خیلی نمود ندارد.

این مسئول با اشاره به تلاش‌ها برای مدیریت شهر در ایام مختلف به‌ویژه نوروز و دفاع از امنیت، از همه نیرو‌های حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی، رسانه‌ها و مردم تشکر کرد و افزود: انتظار داریم که امسال دولتمردان یک مقداری سرشان را پائین‌تر بیاورند، گوششان را به دهان مردم بگذارند حرف و صدای مردم را بهتر و بیشتر بشوند، چرا که علیرغم خدمات فراوان مشکلات وجود دارد. 

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به ورود جمعیت عظیم به استان مازندران در زمان اوج تعطیلات از اهمیت دادن به نماز جماعت تقدیر و تشکر کرد و سالروز خجسته میلاد امام مجتبی (ع) کریم اهل بیت (ع) را تبریک گفت.

وی عنوان کرد: این امام بزرگوار با اینکه بیشترین ناملایمات را دیده، اما از لبخندش، مردم‌داری‌اش، سفره‌داری‌اش، پذیرایی‌اش و مردم‌نوازی‌اش کم نشده است و با اینکه تلخی‌های زیادی دیده آن سعه صدر، سخا و کرم را همچنان حفظ کرده است و روز ولادت ایشان به نام روز «اکرام» نامگذاری شده است و انتظار داریم که جامعه متمکنین ما همه خیّر شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به فرموده دیگری از امام مجتبی (ع)، اضافه کرد: هیچ‌وقت زکات و انفاق از مال انسان کم نمی‌کند شاید در ظاهر اینطور باشد، همانطور که اجرش در آخرت زیاد است، براساس نقلی که در منابع ما (بحارالانوار) آمده است.

این مسئول با اشاره به روز جهانی «آب» و «هواشناسی» خاطرنشان کرد: آب مایه حیات است باید در مصرفش صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز در مهار آب‌های آسمانی از معدل کشور عقب هستیم، گفت: مسئولان باید آب‌های فراوان باران را مهار کنند و در ذخیره سازی آن تلاش کنند.

امام جمعه ساری در پایان به روز عقد اخوت اشاره و بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) دو بار میان مسلمانان عقد اخوت خواندند، یک بار در مکه و بار دیگر در ۱۲ رمضان بین مهاجر و انصار عقد اخوت خواندند، یعنی نیاز به وحدت و اخوت ضروری‌ترین نیاز جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *