دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در منطقه لفور سوادکوه شمالی

اولین سالگرد شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی، عالم مجاهد و مبارز با حضور خانواده‌های معظم شهداء، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سلسله روحانیت و اقشار مختلف مردم در صحن مقدس امامزاده «کیا علی سلطان» روستای امامکلای لفور سوادکوه شمالی برگزار شد.

عکاس(مریم امیری) منبع: خزرنما

حجه الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل سخنران اولین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: حق عالم این است که مردم او را تکریم کنند.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام روحانی افزود: در حدیثی از پیامبر اسلام آمده است که هر کسی عالمی را مورد تکریم قرار دهد، مرا احترام کرده است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: رحلت افرادی مانند عالم ربانی آیت الله سلیمانی در جامعه و دین خلأ ایجاد می‌کند. همانگونه که پیامبر اکرم فرمودند؛ وقتی عالمی از دنیا می‌رود خسارت و شکافی در دین و جامعه بوجود می‌آید که هیچگاه جبران نمی‌شود، آیت الله سلیمانی از این جنس از علما بود و هر روز نبودنشان بیشتر احساس می‌شود.

وی اشاره کرد: خداوند در کلام خود می‌فرماید؛ ما در بعضی از مواقع روی زمین نقصی بوجود می‌آوریم؛ برخی نمی‌دانند که این نقص چیست و فکر می‌کنند منظور از آن بلاهای طبیعی است. ولی در تفسیر امام صادق (ع) آمده است که این نقص، ارتحال علما و بزرگانی است که در جامعه و اطرافشان تاثیرگذار هستند.

سخنران اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی گفت: باعث افتخار است که علمای بزرگی مانند آیت الله طبرسی، آیت الله صالحی مازندرانی، آیت الله سلیمانی و سایر علما از منطقه لفور برخاسته‌اند و همه ما از محضر آنان بهره‌مند شدیم. ما پیامبر و ائمه را ندیدیم، ولی دین را از علمای بزرگ یاد گرفته‌ایم.

حجت الاسلام روحانی در خصوص مدیریت و نفوذ اجتماعی آیت الله سلیمانی در منطقه شرق کشور اشاره کرد و گفت: در محافل ایشان، شیعه و سنی، مولوی و طلبه حضور داشتند. اثرات و برکات این عالم بزرگ باعث وحدت و یکپارچگی در آن منطقه شده بود و روزی که خواست از این استان برود، بخاطر وحدت بخشی، خطابه‌های اثرگذار و اخلاق نیکویش، اهالی سیستان و بلوچستان با خواهش و اصرار و دعوت، مانع از خروجش شدند.

وی افزود: مولوی که امروز در سیستان و بلوچستان پرده حیا را پاره کرده است، تا زمان حضور آیت الله سلیمانی اجازه و جرات این کار را نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *