دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

نخستین سالگرد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی در روستای ایرا

مراسم نخستین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی از علمای جهان اسلام در مسجد جامع روستای ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل با حضور شفقت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، حسینی پور، استاندار مازندران، حاجی پور، نماینده مردم آمل در مجلس و حسینی، فرماندار آمل، آملی لاریجانی، استاد دانشگاه و حجت الاسلام کاظمی، مشاور استاندار در امور روحانیت برگزار شد / حاضران در این مراسم، بر مزار علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی در این روستا حضور یافتند / در این روز همچنین از تمبر یاد بود حضرت علامه حسن حسن زاده طبری آملی رونمایی شد. ‎

عکاس(امیرحسین طاهریان) منبع : خزرنما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور در آیین اولین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت علامه حسن‌زاده آملی در روستای ایرا شهرستان آمل با عنوان اینکه جوانان برای حرکت در مسیر حق، ابعاد شخصیتی و زندگی علامه حسن زاده آملی را الگو قرار دهند، خاطرنشان کرد :مازندران مفتخر است که اولین منطقه در ایران اسلامی است که اقدام به تشکیل دولت علویان کرد و بعد از صدها سال با درایت امام راحل این نظام اسلامی به درختی تنومند و بارور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون ایران اسلامی برای بسیاری از کشورهای جهان الگو شده است و بسیاری از مسلمانان در قالب گروه مقاومت در کشورهای مختلف از این نظام مقدس تبعیت می کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی در دوران حیات خود ثمره درخشانی در ابعاد مختلف داشتند و اکنون شاگردان ایشان نیز در دوره های مختلف دینی و سیاسی به خوبی می درخشند.

حسینی پور، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی هم از شخصیت های فرزانه و مجاهد استان مازندران هستند که شخصیت ایشان امروز در جهان اسلام درخشش دارد.

وی با بیان این که، باید ابعاد شخصیتی علامه حسن زاده آملی برای نسل جوان تبیین شود، گفت : اکنون کشور ما به اندیشه ناب علامه ذوالفنون نیاز دارد و باید در کلاس های درس از تفکرات ایشان بهره گیری شود.

سید محمود حسینی پور، افزود: ایشان همواره خود را در رکاب ولایت فقیه می دانستند و بارها حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند و نگاه علامه به انقلاب اسلامی و رهبری بسیار ارزنده و قابل تحسین است.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: فتنه گران بدانند که روح علامه حسن زاده آملی حافظ این نظام مقدس است و دشمنان خارج نشین آگاه باشند که مسیر جوانان این دیار روشن است و در برابر یاوه گویی های استکبار جهانی ایستادگی خواهد کرد.

وی تاکید کرد : همه ما پشتیبان ولایت فقیه هستیم و به طور حتم فتنه انگیزی های استکبار جهانی راهی از پیش نخواهد برد و در نهایت رایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که سربلند و دراهتزاز باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *