دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نخستین جلسه فصلی شورای اقامه نماز استان مازندران

اولین جلسه فصلی شورای اقامه نماز مازندران به ریاست استاندار برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه فصلی شورای اقامه نماز استان گفت که بی توجهی و یا کم توجهی به امر نماز آسیب‌زاست و متاسفانه اقامه نماز در برخی مواقع بیشتر از آنکه جنبه دینی و شرعی داشته باشد جنبه سیاسی یافته است و این می‌تواند ضربات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا،وی بر لزوم اقامه نمازجماعت اول وقت در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: افرادی که دچار ناهنجاری های اجتماعی می شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: در شرایطی که دشمنان قطع ارتباط نسل جوان با دین را در دستور کار دارند، نقش مساجد به‌عنوان یک پایگاه محکم دینی می‌تواند تعیین کننده و محوری باشد.

لزوم بازسازی مساجد بین‌راهی

حسینی‌پور با اشاره به ورود ۲۰ میلیون گردشگر به مازندران گفت که واقعیت این است که هنوز نتوانستیم در ارتباط با بهبود و توسعه زیرساخت های مساجد بین راهی گام های موثری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: رعایت مسایل و نکات بهداشتی در مساجد و بویژه مساجد بین راهی باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور بر لزوم تشکیل و راه اندازی کارگروه زیربنایی، فرهنگی و محتوایی مساجد در استان تاکید کرد و گفت که در صورت تحقق این مهم شاهد ارتقای نقش مساجد در جلب و جذب بیشتر جوانان خواهیم بود.

تلاش مدیران ادارات برای برپایی نماز جماعت اول وقت

وی با عنوان اینکه برترین عبادت ها برپایی و اقامه نماز است از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست نسبت به اقامه نمازجماعت اول وقت اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ترویج اقامه نماز اول وقت و برپایی نمازجماعت در دستگاه های اجرایی، علاوه بر ایجاد آرامش روحی در بین کارکنان، افزایش بهره وری را نیز به همراه دارد ضمن اینکه یکی از شاخص های موثر برای ارزیابی مدیران توجه به امر نماز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *