دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نخستین تور زایمان در بیمارستان فوق تخصصی شمال _ آمل

برای نخستین بار تور زایمان در بیمارستان فوق تخصصی شمال – شهرستان آمل برگزار شد.
عکاس(سمانه قلی پور) منبع: خزرنما

دکتر ماریا کربلایی زاده، رئیس بیمارستان فوق تخصصی شمال با اشاره به برگزاری تور زایمان در این بیمارستان گفت: در راستای بهداشت باروری و سیاست‌های افزایش جمعیت برنامه ریزی جهت آموزش و آگاهی بانوان در دستور کار قرار گرفته است .

وی ادامه داد: آمار سزارین در ایران سه برابر آمار رسمی جهانی است و ریشه آن در مسائل فرهنگی و بخشی از آن بخاطر نداشتن اطلاعات کافی خانواده هاست که بابد مادران را آگاه سازیم و آنان را نسبت به زایمان طبیعی تشویق کنیم .
وی با بیان اینکه این تور در هفته آخر آبان ماه در بیمارستان شمال برگزار شد عنوان کرد: بارداری و زایمان یک فرایند فیزیولوژیک است که بنا به تغییراتی که در ساختار جسمی و روانی مادر رخ می دهد باید مورد حمایت قرار گیرد و اگر حمایت نشود اثرات نامطلوبی بر روی جنین و مادر خواهد داشت.
کربلایی زاده از اهداف این بازدید خاطرنشان کرد: عدم آگاهی و ترس از ناشناخته های دوران بارداری، طریقه زایمان و… می‌تواند باعث اضطراب در مادران شود و این بازدید باعث آگاهی مادران از روند کامل زایمان و سوالاتشان پاسخ و ابهامات آنان برطرف شد .
دکتر کربلایی زاده؛ رئیس بیمارستان فوق تخصصی شمال در پایان تصریح کرد: این بازدید از بخش های مراقبت های ویژه نوزادان( nicu )، زایشگاه، جراحی زنان و سایر امکانات این مجموعه بوده و همچنین مادران از مشاوره رایگان توسط متخصصان زنان و زایمان و بیهوشی استفاده نمودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *