دسته‌ها
آرشیو حوادث

مهار آتش‌سوزی در جنگل های “سنبل رود” شیرگاه

آتش سوزی حدود ۲ هکتار از جنگل‌های اطراف سد سنبل رود در سوادکوه شمالی با حضور نیروهای آتش نشانی، جنگل‌بانی و پرواز و آبپاشی بالگرد مهار شد.

عکاس( احسان فضای اصانلو) منبع: خبرگزاری ایرنا مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران از مهار آتش‌سوزی در «سنبل رود» شیرگاه خبر داد.

به گزارش بلاغ، مجید ذکریایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز وقوع یک فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی محدوده اطراف سد سنبل‌رود سوادکوه شمالی به همکاران ما گزارش شد که بلافاصله نیروها برای مهار اتش به منطقه اعزام شدند.

ذکریایی افزود: بالگردهایی که سال گذشته برای اطفاء حریق به استان آورده شد در این عملیات شرکت دارند. بالگردها به منطقه اعزام شدند و عملیات اطفاء را انجام دادند.

وی با بیان این‌که مساحت محدوده آتش‌سوزی حدود ۲ هکتار است، گفت: پوشش گیاهی محدوده دچار حریق، جنگلی- مرتعی است و با توجه به وجود درخت‌های سوزنی‌برگ و خشک بودن پوشش گیاهی در این فصل، سرعت پیش‌روی آتش کمی بیشتر بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همراه با سایر نیروهای امدادی برای مهار آتش در محل حضور دارند. نبود وزش باد در منطقه نیز کمک کرده که عملیات مهار آتش بهتر انجام شود. با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه نیز هشدارهای لازم برای خروج شهروندان و مسافران از این محدوده داده شد.

ذکریایی با اشاره به استفاده از ظرفیت بالگرد در مهار آتش گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همراه با سایر نیروهای امدادی برای مهار آتش در محل حضور داشتند با توجه به اینکه وزش باد در منطقه نداشتم، مهار آتش مناسب‌تر انجام شد.

وی درباره عامل وقوع آتش‌سوزی نیز اظهار کرد: آتش‌سوزی بر اثر عامل انسانی و بی‌توجهی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی رخ می‌دهد ایجاد شده است. همواره از مسافران و شهروندان درخواست می‌کنیم که تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش نیز هنگام خروج از عرصه، از خاموش شدن کامل بقایای آتش اطمینان یابند. اما متاسفانه این بی‌توجهی‌ها همچنان مشاهده می‌شود.

گفتنی است؛ علیخانی، معاون عمرانی استاندار، محمدی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرماندار سوادکوه شمالی، معاونین فرماندار، بخشداران، دهیاران و برخی روسای ادارات این شهرستان و همچنین بدلیل نزدیکی محل حریق به بخش بابلکنار شهرستان بابل، فرماندار بابل، دادستان، معاونین فرماندار، بخشداران و برخی روسای ادارات این شهرستان در محل حادثه حضور یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *