دسته‌ها
آرشیو حوادث مازندران

مناطق سیل زده بخش مرزن آباد شهرستان چالوس پس از شش ماه

ششم مردادماه سال هزار و چهار صد و یک، سیل مهیبی در منطقه کوهستان غرب چالوس بوقوع پیوست که خسارات زیادی به باغات و منازل و ابنیه های فنی روستاهای واسپول و پولادکوه سر وارد کرد .

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری مازندران بهمراه هیاتی برای بازدید از روند اجرایی منطقه سیلزده به غرب مازندران سفرکرد . اهالی این روستاها خواستار کمک بیشتر دولت به سیلزدگان و رفع مشکلاتشان شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رضاعلیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در بازدید از مناطق سیل زده مرزن آباد با عنوان اینکه تسهیلات و کمک های بلاعوض از سوی دولت به این مناطق تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد :ان شاء الله ظرف دو هفته آینده با توجه به اعتباری که ازسوی دولت دراختیار استان مازندران قرار می گیرد، بتوانیم این موضوع را نیز محقق کنیم.

وی ادامه داد: در همان روزهای نخست پس از سیل اقدامات خوبی از جمله ایجاد راههای مواصلاتی، برق، مخابرات و آب مناطق سیل زده وصل شدند، و اکنون ایجاد نظام سکونتگاهی و کسب و کار ایمن و پایدار برای اهالی این مناطق برای ما مهم است.

وی اظهار کرد: راه دسترسی و مواصلاتی مناطق سیل زده از شرایط مطلوبی برخوردار است که حدود 800 متر آن آسفالت و 3 کیلومتر دیگر بیس ریزی شد و کاملاً هموار و مسطح است و تردد با سهولت نسبتاً با کیفیت انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: دو پل مواصلاتی در روستاهای «واسپول» و «پولادکوه» با هزینه 20 میلیارد تومان احداث خواهد شد که قرارداد احداث این دو پل با پیمانکار بسته شد و طی روزهای آینده پیمانکار تجهیز کارگاه را اجرایی می کند.

وی سکونت، کسب و کار و معیشت مردم این مناطق را جز دغدغه های مهم دانست و افزود: در این زمینه مردم مطالبات بحق و بجایی دارند و ما به عنوان مسئولان استانی وظیفه داریم به نحو مطلوب به نیازهای مردم پاسخ بدهیم.

علیخانی گفت: از آنجایی که روستاهای «واسپول» و «پولادکوه» در بستر و تهدید رودخانه قرار دارند و امکان دارد در آینده دوباره دچار سیل زدگی شوند ما ناچار شدیم در تصمیم گیری اولیه نسبت به انتقال ساکنان این روستاها به نقطه دیگر اقدام کنیم.

وی عنوان داشت: اکنون در مرحله فرایند محیط زیستی و منابع طبیعی و دیگر مراحل اداری آن هستیم تا با مسائل فنی و تخصصی نسبت به رفع این چالش ها اقدامات لازم را انجام دهیم و مشکل مردم این مناطق حل شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران به تسهیلات و کمک های بلاعوض از سوی دولت اشاره کرد و بیان داشت: ظرف دو هفته آینده با توجه به بودجه ای که دولت به استان مازندران می دهد امیدواریم بتوانیم این موضوع را نیز محقق کنیم.

وی همچنین با اشاره به خسارات وارده سیل به دامداران و کشاورزان و برخی واحدهای آبزی پروری، گفت: برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفتیم تا کمک و مساعدتی برای آسیب دیدگان این حوزه و مرهمی برای مردم آسیب دیده این منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *