دسته‌ها
آرشیو مازندران ورزشی

مسابقات اتوموبیلرانی “اسلالوم” قهرمانی مازندران در ساری

مسابقات اتوموبیلرانی اسلالوم (مارپیچ) قهرمانی مازندران در سال ۱۴۰۲ با برگزاری راند نهایی این رقابت‌ها در ساری پایان یافت و برگزیدگان کلاس‌های آزاد آقایان و بانوان و ۲ کلاس منفی ۱۵۰۰ و مثبت ۱۵۰۰ استان در سال جاری مشخص شدند.

عکاس(علی دولت آبادی) منبع: خزرنما

راند سوم مسابقات استانی اتوموبیلرانی اسلالوم یا مارپیچ در پیست شهید معلمی ورزشگاه شهدای ساری با حضور ۵۰ راننده برگزار شد که در نهایت ۱۲ راننده به عنوان برترین‌های اسلالوم در سه کلاس آقایان و یک کلاس بانوان معرفی شدند.

به گزارش  ایرنا،در دسته بانوان که در کلاس آزاد برگزار شد فاطمه یدالله‌زاده از بابل برسکوی نخست ایستاد، فاطمه سورانی از ساری دوم شد و دنیا نفیسی از نوشهر روی سکوی سوم ایستاد.

رقابت‌های کلاس منفی ۱۵۰۰ سی‌سی آقایان با قهرمانی سید جواد موسوی از بابل، نایب‌قهرمانی جمشید عمران از کیاکلا و کسب رتبه سوم توسط حمید هادی‌پور از بابل پایان یافت.

در کلاس مثبت ۱۵۰۰ سی‌سی سید سعید هاشمی از بابل قهرمان شد، فرزاد مهردادی از آمل دوم شد و امین جلالی از ساری در جایگاه سوم قرار گرفت.

کلاس آزاد مردان با قهرمانی آرشان بابایی از ساری، نایب‌قهرمانی میلاد حاتمیان از بابل و عنوان سومی رضا حسینی‌نیا از نور پایان یافت.

آرشان بابایی که در کلاس آزاد قهرمان مسابقات اسلالوم مازندران شد، با ۱۴ سال سن کم‌سن‌ترین راننده مسابقات اتوموبیلرانی در ایران است. بابایی در این مسابقات علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، با ثبت زمان یک دقیقه و ۵۴ ثانیه بهترین زمان مسابقات را نیز بین رانندگان همه کلاس‌ها به نام خود ثبت کرد.

به گفته رئیس هیئت موتورسواری و اتوموبیلرانی مازندران، بر اساس آیین‌نامه رقابت‌های اتوموبیلرانی حضور رانندگان با سن کمتر از ۱۸ سال و بدون گواهینامه رانندگی در مسابقات میدانی آزاد است، اما این رانندگان در مسابقات خارج از پیست مجاز به رانندگی نیستند.

هادی حق‌پرست درباره این رقابت‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: سطح کیفی مسابقات با توجه به رانندگان خوبی که در استان داریم بسیار بالا بود و شاهد رقابت نزدیک و جذابی بین رانندگان کلاس‌های مختلف بودیم.

وی افزود: سطح کیفی رانندگان مسابقات اتوموبیلرانی مازندران در حدی است که می‌توان این استان را پایتخت اسلالوم ایران نامید. معمولا راننده‌ای که در مسابقات قهرمانی اسلالوم مازندران روی سکو برود از شانس بالایی برای ایستادن روی سکوی مسابقات کشوری برخوردار است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتوموبیلرانی مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مازندران هم استعدادهای خوبی وجود دارد و هم مربیان خوبی داریم که در پرورش این استعدادها عملکرد خوبی دارند. رضا حبیبی و حسن منتظر از مازندران سه سال پیاپی است که در کلاس خودشان قهرمان کشور هستند. در این مسابقات نیز از این چهره‌ها به عنوان اعضای کادر اجرایی دعوت شد. حضور این چهره‌های حرفه‌ای به افزایش کیفیت برگزاری مسابقات کمک زیادی کرد.

حق‌پرست افزود: یکی از برنامه‌های هیئت موتورسواری و اتوموبیلرانی مازندران برگزاری منظم مسابقات استانی برای افزایش انگیزه بین علاقه‌مندان به این رشته است. در این مسابقات شاهد رقابت نزدیک و با کیفیت رانندگان بودیم و امیدواریم برگزیدگان این مسابقات در سطح ملی نیز روی سکو بروند.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسلالوم یا مارپیچ یکی از انواع مسابقات اتوموبیلرانی است که به صورت انفرادی برگزار می‌شود و محوریت آن مهارت‌های کنترلی فردی در رانندگی است.

رانندگان در این مسابقات باید در کمترین زمان و با کمترین تعداد خطا بین میله‌ها و پرچم‌های نصب شده در یک مسیر مشخص حرکت کنند.

این مسابقات در بیشتر کشورها با قوانین در نظر گرفته شده توسط فدراسیون همان کشور برگزار می‌شود. در ایران نیز هیئت‌های موتورسواری و اتوموبیلرانی هر استان می‌تواند قوانین محلی برای این مسابقات وضع کند.

مسابقات اسلالوم قهرمانی مازندران بر اساس قوانین فدراسیون برگزار شده و هر راننده مجاز به ثبت ۲ زمان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *