دسته‌ها
ساری گردشگری مازندران

مرکز پرورش ماهی در دشت ناز ساری

با گذشت ۵۰ سال از قدمت شرکت زراعی دشت ناز ساری، واحد پرورش ماهی این شرکت با بیش از ۴۰۰ هکتار مساحت و ۲۸۰ هکتار آبندان پرواری حدود ۳۰ سال فعالیت اقتصادی و تولیدی خود را آغاز نموده و هم اکنون حدود ۱۰۰۰ تن ماهی گوشتی از گونه های کپور فیتوفاگ بیگهد و آمور در سال تولید می نماید و یکی از بزرگترین واحد های تولیدی شمال کشور محسوب می شود.همچنین ۱۲۰ هکتار استخر تکثیر بچه ماهی در این شرکت احداث که در سال حدود دو میلیون قطعه بچه ماهی نیز تولید میشود.

عکاس(سیدولی شجاعی لنگری) منبع: خبرگزاری تسنیم

4 دیدگاه دربارهٔ «مرکز پرورش ماهی در دشت ناز ساری»

متأسفانه از چندین سال قبل بهترین و مرغوب ترین زمین های کشاورزی مکانیزه دشت ناز ساری که در سال سه مرتبه کشت می شد تبدیل به استخر پرورش ماهی شده است. زمینهایی که در طول سال محصولاتی مثل گندم، سویا،آفتابگردان و ذرت کشت می شد چه لزومی داشت در شرایط کم آبی تبدیل به مزارع پر هزینه پرورش ماهی شود!؟

متاسفانه بی تدبیری و. بی سوادی مسئولین در دشت ناز که شناسنامه دشت را نمیدانند سوار بر کار شدن و صندلی مدیریت را محکم چسبیده اند ایا دشت ناز باید به داد مردم برسد یا داد مردم منطقه را در اورد؟؟؟دشت ناز باید تولید بذر نمونه را در کشور داشته باشد اما متاسفانه چند صد هکتار زمین های مرغوب را تبدیل به باغ کرده و با باغداران به مبارزه میپردازد!!!ایا در این بی آبی که هزاران هکتار از اراضی مردم خشک شده و کشت شالی نشده این پرورش ماهی عاقلانه است؟؟! امان از بی تدبیری

مگر عقلتان پاره سنگ دارد..که به خاک و پربرکت کشاورزی دشت ناز زیبای باتاریخ هزاران ساله چرا خیانت میکنید ؟!؟!؟
درهرجا که هرچیزی برای تولید مناسب نیست ..دشت ناز اسمش روی دشت یعنی کشاورزی هست.. نه آبگیر نه آببندان نه مرداب. نه استخر پرورش ماهی هیچکدام توجیه اقتصادی ومکانی متعارف با منطقه ندارند..
لطفا دقت کنید..
به تمامی مسولان دست اندرکاران ومدیران اخطار میدهم.. خطر خطرر!! باین رفتار مدیریت نابخردانه شما مسولین این آب وخاک ومنطقه دارید این قطار را باسرعت بسیار بسوی نابودی منطقه وکشور ودنیا پیش میبرید..!! فکر نکنید الان سودی کلان ازجیب ملت وطبیعت بدست اوردید..چند ایستگاه جلونر نابودی همین باعث نابودی خودتان فرزندانتان نوه هایتان نسل خودنان و دیگر مردم را شاهد خواهید بود .
لطفا بادرایت مدیریت را تصحیح کنید دشت ودرختان را درچرخه برگردانید
وگرنه اخطار میدهم بانظام علمی غلط شما درآیند نزدیک .باین فرمان بزودی
منتظر نابودی اول عزیزانتان درپی نابودی طبیعت ومحل زندگی و آب وغذای خانواده خود باشید ..

متاسفانه این بدونید این زمین‌ها غصبی هستش و شاه پهلوی به روز از چنگ مردم در آورده و هنوز هم که دولت جمهوری اسلامی روی کار اومده اهمیتی به حق قانونی مردم نمیده …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *