دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم کاشت نهال به یاد ۴۳۷ شهید شهرستان نکا

مراسم کاشت ۴۳۷ نهال به نیت از ۴۳۷ شهید شهرستان نکا، با حضور سید سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و مرتضی رمضانی فرماندار نکا به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق محمدی لائینی امام جمعه این شهرستان و خلیلی شهردار نکا و با استقبال پرشور مردم در نکا برگزار شد.

عکاس(دریافتی)منبع: خزرنما


استاندار مازندران در این مراسم با بیان این‌که مردم مازندران با طبیعت گره خورده‌اند، افزود: مردم مازندران نشان دادند به طور واقعی حافظ محیط زیست هستند و این حضور پرشور مردم نشان دهنده عشق آن‌ها به طبیعت است و این پیام را که استان مازندران حافظ طبیعت است به همه جا مخابره می‌کند. نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: حفظ نهال نقش بسزایی در حفظ سلامت انسان‌ها دارد بنابراین حفظ نهال همچون حفظ جان انسان‌ ها است.

حسینی‌پور با اشاره به طبیعت دوستی مردم مازندران، تصریح کرد: مردم مازندران همیشه نشان دادند که حامی طبیعت و محیط زیست هستند و مازندران نباید با اقدامات ضد طبیعت آلوده شود. وی با اشاره به کاشت نهال از سوی رهبر معظم انقلاب در هر سال، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در طی سال‌های اخیر شخصاً درختی را می‌کاشتند و امسال نیز به دلیل اهمیت موضوع سه درخت را غرس کردند که یکی از آن‌ها درخت انجیلی بود که بومی استان مازندران است و این موجب سنگین‌تر شدن وظیفه مردم این استان است. از این به بعد باید بدانیم اگر تا دیروز توسعه درخت انجیلی یک امر اداری بود امروز یک تکلیف است.

حسینی‌پور افزود: خدا را شاکریم برای طبیعت و این مردم خوب که حامی طبیعت اند و از اینکه امروز با نام و یاد شهدا که جانشان را برای حفظ امنیت مردم ایران تقدیم کردند این درختان را می‌کاریم، بسیار خرسندیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این مراسم که به حضور گرم خانواده‌های شهدا مزین شده است منشا خیر و برکت برای شهرستان نکا و استان مازندران باشد. این مقام مسئول گفت: مازندران استان منحصر به فردی در احیای محیط زیست و تنفسگاه زیستی است که مردم بسیاری از سراسر کشور برای استراحت به این استان می‌آیند، بنابراین لازم است در حفظ محیط زیست این استان تلاش کرد.

حسینی‌پور اذعان کرد: کاشت درخت مهم است ولی مهم‌تر از آن نگهداری از درختان است چرا که در طول سال‌های قبل درختان زیادی کاشته شد ولی نظارت بر آن امر مهمی است که باید به آن توجه کرد و این به عهده منابع طبیعی و آبخیزداری است.

استاندار مازندران با اشاره به شهرستان نکا گفت: نکا شهر مهمی است و سازندگی، تعالی و توسعه در این شهرستان مورد حمایت ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *