دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نکوداشت سیده خدیجه مستعدی بانوی مبارز در تراز انقلاب در ساری

آئین نکوداشت بانوی مبارز و تراز انقلاب اسلامی «سیده خدیجه مستعدی عربانی» مادر شهید «فرید صمدایی» به همراه رونمایی از کتاب «قصه مهتاب» امروز با حضور آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از مسئولان در سالن اهل بیت (ع) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم نکوداشت بانوی مبارز در تراز انقلاب اسلامی «سیده خدیجه مستعدی عربانی» و رونمایی از کتاب «قصه مهتاب»، گفت: امروز از بانوی مبارز، انقلابی، زجر دیده و شکنجه شده قبل از انقلاب به واسطه ساواک و منافقان، قدردانی می‌کنیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم برای دفاع مقدس در جبهه حضور بی‌نظیر یا بسیار کم‌نظیر داشته است.

به گزارش ایبنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی اظهار کرد: خداوند این توفیق را به حجت‌الاسلام سید ولی هاشمی نویسنده کتاب قصه مهتاب عطا کرده در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قلم‌زنی کند.

وی با بیان اینکه کتاب قصه مهتاب را مطالعه کردم و به همسرم گفتم تا او هم کتاب را مطالعه کند، افزود: سفارش کردم فرزندان و بستگان این کتاب را مطالعه کنند چون کسی که این کتاب را نخواند متوجه نمی‌شود این بانوی بزرگوار چه کرده است.

خطیب جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه این کتاب گویای تمام مبارزات و تلاش‌های این بانوی مومن، نیست، تصریح کرد: وقتی به خدمت این خانم رفتیم به نویسنده گفتم خانم عربانی خاطراتی تعریف کرد که در کتاب نبود، این خاطرات در تجدید چاپ باید اضافه شود.

لایینی ادامه داد: پیامبر (ص) در رابطه با ابوذر می‌فرماید ابوذر از فرق سر تا نوک پا پر از ایمان است، وقتی کتاب را خواندم متوجه شدم تمام وجود این بانو پر از ایمان و شور انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: حرارت و شور انقلابی پس از این همه سال سختی و شکنجه، در این بانوی بزرگوار همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه توفیق داریم در زمان حیات این بانو، از حضور او بهره‌مند شویم، اظهار کرد: تاسف می‌خورم که توفیق درک و دیدار همسر بزرگواری که پدر شهید بود را نداشتیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در این مراسم اظهار کرد: خانم عربانی از مصادیق بارز کسانی است که در مسیر جهاد برای اعتلای انقلاب اسلامی، حق مطلب را ادا کرده و آنچه در مسیر جهاد فرض بوده از جسم، مال و فرزند عبور کرده است.

حجت‌الاسلام محمد جواد قائمی افزود: مهمترین مولفه‌های اثرگذار در نظام‌های تربیتی، معرفی الگوهای محسوس و دسترس با زیست خدامحورانه است.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان و پیشقراولان جامعه فرهنگی، در معرفی و شناسایی الگوهای زیستی در تراز انقلاب اسلامی به جامعه مخاطب تلاش کنند که رهبری هم در این زمینه مطالبه دارند.

زندگی قهرمانانه

نویسنده کتاب قصه مهتاب در این مراسم خطاب به حاضران گفت: باید این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید یک بانو چقدر مقاومت کرد در عین اینکه در سیاست فعالیت داشت، از حضور فعال در خانواده هم چشم‌پوشی نکرد.

حجت‌الاسلام سید ولی هاشمی افزود: این بانو با فقر دست و پنجه نرم کرد و ۰با پیروزی انقلاب، هیچ چیزی از انقلاب طلب نکرد بلکه فرزند خود را هم در جنگ از دست داد.


وی گفت: دو فرزندش همزمان در جبهه بودند و در همین حین همسرش هم به جبهه رفت و مجروح شیمیایی شد، دارایی خود را فروخت و در اختیار جنگ قرار داد و مادر سه شهید است.

وی تصریح کرد: این مادر زندگی قهرمانانه داشت و به آزادی رسید، با پیروزی انقلاب، گوشه‌نشین نشد، سه بار به جبهه رفت و با وجود داشتن فرزند، ستاد پشتیبانی جنگ راه انداخت.

هاشمی ادامه داد: منافقان خانه او را به آتش کشیدند اما خود را به آتش زد تا امانت مردم برای کمک به جبهه، از بین نرود.

کتاب قصه مهتاب، خاطرات بانوی مبارزی است که توسط انشارات هاجر منتشر شده و به چاپ چهارم رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *