دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران

مراسم معارفه حیدر داودیان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای مازندران باحضور معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران رد ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

هوشنگ مولایی؛معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه طبق آمارها و به علت پیش روی خشکسالی، میانگین بارندگی سالانه در کشور کاهش چشمگیری یافته است و این امر می تواند ضربات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، افزود: از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زیر پوشش شبکه، بخش زیادی استاندارد سازی نشده و تلفات و هدر رفت آب در مازندران زیاد است.

وی با عنوان اینکه کنترل آب‌های سطحی با حساسیت زیاد در وزارت نیرو دنبال می شود و شخص رئیس جمهور نیز نسبت به تکمیل طرح های عمرانی بخش آب تاکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: در وزارت نیرو طرح هایی که در ارتقای شاخص های اقتصادی در استان‌ها موثر است شناسایی شد و به طور مداوم رصد می شود تا با تامین منابع مالی، عملیات اجرایی طرح های مختلف آغاز َشود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام، عقب ماندگی مازندران را در بخش آب می تواند تا حدود زیادی جبران کند، خاطرنشان کرد: طرح های مهار آب های سطحی در استان‌های شمالی از دیگر موارد مهم و در دست اقدام در وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه تامین آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی یک دغدغه و نگرانی جدی است و استان‌ها باید برنامه تامین آب آشامیدنی را تهیه و تدوین کنند تا با طرح آن در سطح کشور، متناسب با آن تصمیم مقتضی اتخاذ شود، اظهار داشت: سالانه ۱۴۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که سهم مازندران پنج درصد تولیدات است و موضوع تامین آب در بخش کشارزی و صنعت نیز با توجه به کمبود بارش‌ها در چند سال اخیر، یک دغدغه جدی است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در مجموع در تامین آب در بخش های مختلف نگرانی جدی داریم، خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده از بحران کمبود آب کشاورزی در سطح کشور عبور کردیم و در مازندران نیز با توجه به ظرفیت موجود و تعامل و همکاری مدیران این مشکل رفع شد.

مولایی گفت: اولویت نخست در تامین آب آشامیدنی است که در این زمینه نگرانی هایی نیز وجود دارد و برای رفع این مشکل باید برنامه جامعی تهیه و تدوین شود تا در تابستان با کمبود آب مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه در گذشته برق مصرفی کشاورزان براساس پروانه بهره برداری محاسبه می شد که با کمک دولت نیز بخشیده شد، از محاسبه شدن برق مصرفی کشاورزان بر اساس پروانه بهره برداری از سال جدید خبر داد و گفت: در کشور ۳۳۰ هزار مشترک بخش کشاورزی وجود دارد که این میزان در مازندران بیش از هفت هزار مشترک برابر با ۲۵ درصد مجموع مشترکان بخش کشاورزی در سطح کشور است و باید تمهیداتی اتخاذ شود که از زمان اجرای طرح، نارضایتی در بخش کشاورزی ایجاد نشود.
وی از سازه های آبی بعنوان ظرفیت بزرگ برای توسعه بخش گردشگری نام برد و افزود: نگاه وزارت نیرو این است که در اراضی مجاور سازه های آبی برای مردم ظرفیت گردشگری ایجاد کند و اکنون زمینه ورود سرمایه گذارنا در این بخش فراهم شده است که علاوه بر اشتغالزایی در جلب و جذب بیشتر گردشگران بسیار مهم و حیاتی است.

در پایان این آیین حیدر داودیان بعنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای مازندران معرفی از خدمات ابراهیم یخکشی مدیرعامل سابق این شرکت با اهدا لوح قدردانی شد.

طبق آمارهای رسمی در حال حاضر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مازندران مصرف می شود.مازندران ۴۶۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی دارد که سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در آنها تولید می شود.

بر اساس آمارهای رسمی، توان بالقوه آب مازندران در حد ۶ میلیارد و ‎ ۶۰۰میلیون مترمکعب است که از این مقدار چهار میلیارد و ‎ ۹۰۰میلیون مترمکعب آب های سطحی و بقیه آب های زیرزمینی است .
به طور میانگین سالانه حدود یک میلیارد و ‎ ۵۵۰میلیون مترمکعب آب در بخش آب های سطحی و یک میلیارد و ‎ ۳۵۰میلیون مترمکعب در بخش آب زیرزمینی بهره برداری می شود و بقیه آب سطحی طی سال به صورت هرز به دریا می ریزد.

2 دیدگاه دربارهٔ «مراسم معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران»

جمشید یزدانی کارشناس صنایع دستی ایران استان مازندران در راه توسعه اقتصاد ایران.
تبریک به مهندس داودیان ..

سلام و درود ، واقعا جای تأسف دارد که نیروهای ارزشی و انقلابی و سالم همانند دکتر محمد ابراهیم یخکشی را کنار گذاشتند ، فکر نمی کنم امثال ایشان در کشور با این همه تخصص و تعهد پیدا شود ، ان شاء الله که عاقبت همه ما بخیر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *