دسته‌ها
آرشیو خبری رشت گیلان

مراسم معارفه شهردار رشت باحضور استاندار گیلان در تالار مرکزی شهر

رحیم شوقی شهردار جدید رشت ، با حضور استاندار گیلان، مسئولان استانی ، شهرستانی ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اصحاب رسانه گیلان در تالار مرکزی رشت معارفه شد.

عکاس(امیرصالح غنجی) منبع:پایگاه خبری دیار میرزا

مراسم معارفه رحیم شوقی شهردار جدید رشت و تودیع یوسف یزدانی سرپرست شهرداری با حضور استاندار گیلان، مسئولان استانی، شهرستانی، اعضای شورای اسلامی، نمایندگان مجلس، مدیران مناطق شهری رشت، نیروی انتظامی، سپاه قدس گیلان، نماینده دفتر امام جمعه رشت، مسئولانی از دیگر شهرهای استان، جمعی از پرسنل و معاونت‌های شهرداری رشت، برخی ادارات خدمات رسان شهری و اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم تودیع و معارفه، استاندار عباسی استاندار گیلان، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، نمایندگان مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در ابتدای این مراسم، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت نیز پس از ایراد سخنرانی و ارائه گزارشی از عملکرد چندماهه خود مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، رحیم شوقی در هفتاد و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت با ده رأی موافق برای تصدی کرسی شهرداری رشت انتخاب شد و پس از طی تشریفات و مکاتبات مرسوم اداری و تایید حکم رسمی از سوی وزارت کشور امروز در تالار مرکزی شهر رشت معارفه و حکم رسمی آغاز به کار خود را دریافت نمود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در مراسم معارفه شهردار جدید رشت در تالار مرکزی این شهر، نبود ثُبات در مدیریت شهری را یکی از دلایل افزایش مشکلات دانست و گفت: هنر مدیریت شهری استفاده از ظرفیت‌های گوناگون و دوری از حاشیه‌ها است که می‌تواند مسائل و مشکلات شهری را حل کرده و با ثبات مدیریت، چالش‌ها را نیز از پیش رو برداشت.

وی با اشاره به اختصاص بودجه و اعتبار لازم و حمایت تمام قد دولت برای ساماندهی مشکلاتی، چون پسماند، رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، تصفیه فاضلاب و ترافیک و حمل و نقل شهری در رشت، افزود: با هم افزایی، همدلی و بهره‌مندی از روحیه جهادی و انقلابیِ مجموعه مدیریت شهری، می‌توان بر اساس نیاز‌های شهروندان کلانشهر رشت اجرا و تکمیل طرح‌های مختلف در مسیر توسعه شهری را برنامه ریزی و اولویت بندی کرد.

محمدرضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان و نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، با تاکید بر ضرورت پیگیری و تکمیل طرح‌های مهم و اصلی مرکز استان گفت: برای رفع مشکلات شهری مثل ساماندهی پسماند و زباله در سراوان، ساخت تصفیه خانه فاضلاب و جلوگیری از ورود آن به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و کاهش حجم ترافیک رشت، گام‌های موثری برداشته شده که باید با جدیت بیش از پیش در این مسیر گام برداشت.

جبار کوچکی نژاد و سردار علی آقا زاده، دیگر نمایندگان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به برخی مشکلات و عقب‌ماندگی‌های تاریخی رشت و اهمیت استفاده بهینه از منابع انسانی و منابع مالی، برای جبران این عقب ماندگی‌ها اشاره کرده و با تاکید بر دوری از زیاده‌خواهی‌ها و مطالبات نامعقول، استفاده از مدیریت یکپارچه و ترویج هم افزایی مدیران و دستگاه‌های مختلف، به همراه برنامه ریزی و تصمیم سازی درست را برای توسعه همه جانبه کلانشهر رشت خواستار شدند.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی رشت هم بااشاره به وجود نیرو‌های خدوم و کارآمد در حوزه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: با بهره مندی از شایسته سالاری می‌توان برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها را جبران کرده و به دور از سیاسی کاری و جناح بازی به مردم خدمت رسانی کرد.

رحیم شوقی، شهردار جدید رشت نیز حکم انتصاب خود را از استاندار دریافت کرده و با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به این به رشت و شهروندان آن دریغ نخواهد کرد، رفع دغدغه‌های اصلی مردم و مدیران که مهمترین آن‌ها در مراسم امروز نیز مطرح شد را از اولویت‌های اصلی برنامه خود عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *