دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

مراسم سی وچهارمین سالروز رحلت امام(ره) در مصلای ساری

مراسم سی وچهارمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب «حضرت امام خمینی(ره)» و شصتمین سالروز «قیام خونین 15 خرداد» باسخنرانی استاد میرهاشم حسینی و مداحی حجت‌الاسلام آزادمنش و اجرای خواننده انقلابی حسن محمودزاده در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

در این مراسم معنوی آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار ، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا،سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار، نوبخت فرماندار ساری و حجت الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و تعدادی از مدیران و مسئولان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام استاد میرهاشم حسینی در مراسم سی وچهارمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی «حضرت امام خمینی(ره)» و شصتمین سالروز «قیام خونین ۱۵ خرداد» که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، اظهار کرد: هر کس در ایران عزیز پرچم مکتب اهل بیت را پرآوازه نگهدارد و در این مسیر قدمی بردارد و حب اهل بیت (ع) را در دل دارد به عنایت امام زمان (عج) است.

به گزارش بلاغ، حسینی افزود: دنیا ظاهر و باطنی دارد ظاهر دنیا را شیطان تماشاخانه‌ای بزرگی قرار داده و کاری می‌کند وابسته دنیا شوند و در این صورت انسان را مأیوس می‌کند و ناامیدی، یأس و وحشت همه جا را می‌گیرد، اما دنیای باطن حقیقتی دارد که شیطان می‌خواهد در آن انحراف ایجاد کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: سنت خداوند است که در پنج صفت تجلی یافته که اوج آن در وجود امام راحل بوده و توانسته اثرگذار باشد و هر چه از این صفت‌ها دور شویم جهان را پر از یأس و وحشت خواهد شد.

حسینی با  برشمردن این صفت‌ها  و بیان اینکه صفت نخست دشمن‌شناسی است، افزود: قضیه آندلس‌سازی، قصه عجیبی است به اسم زن و آزادی او چه بلاهایی سر زنان پاکدامن آمد و چه گرفتاری‌هایی درست شد؛ عجیب است تا اسم آندلس می‌آید سریع می‌گویند کتابی دروغ به نام «غروب آفتاب». در آندلس می‌آید‌ این کتاب دروغ و حاشیه‌سازی می‌شود این نوجوان ما تا می‌آید مطالعه کند از اول حاشیه‌سازی این خرافات را می‌گوید؛ ولی بهترین مقالات دانشجویان ما تحقیق در بحث آندلس بوده است.

وی با هشدار اینکه جریان نفاق می‌توانذ همه را زمین بزند؛ چرا که دشمنان بیرونی بدون جریان داخلی موفق نخواهند شد، ادامه داد: امام راحل چه میزان امیدآفرینی کرد و امروز چقدر به این امیدآفرینی داریم؛ برای دانش‌آموزان نخبه چنان ایجاد ناامیدی می‌شود تا ایران نمانند و بروند پیچ و مهره کفار را محکم کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: صفت دوم، اینکه در مجموعه‌های مختلف رحمت و رحم باشد، خصوصیت ویژه امام راحل مهربانی و رحم و رحمت به مردم به‌ویژه مستضعفان بوده که  اکنون می‌بینیم، چیزی به نام رأفت فراموش شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه اگر معجزه تشکر در جامعه فراموش شود، هیچ توفیقی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر فردی این صفت را داشته باشد حتما ایجاد امید می‌کند و به داد مردم می‌رسد.

وی با اعلام اینکه راه امام خاموش نمی‌شود؛ به این دلیل که رویش‌ها در آن وجود دارد، اظهار کرد: همه کارشناسان عالم متحیر هستند که چرا نمی‌شود این راه را از بین برد؟!  دشمنان ما بدانند، ملت امام حسینی و حاج قاسم و راه شهید آیت‌الله سلیمانی که عمری را صرف خدمت و جهاد کردند، را نمی‌توان زمین زد.

این استاد حوزه تصریح کرد: دیدم که در فضای مجازی و حقیقی مستکبران عالم با سه برابر بودجه  تلاش کردند تا اثری از اهل بیت باقی نماند اما سنت خداوند بر این است این مسیر تا غیض کفار رویش داشته باشد.

حسینی یادآور شد: نمونه‌ای از این رویش‌ها شهید آرمان علی‌وردی عزیز بود که در سن جوانی با دشمن‌شناسی نفر نخست خدمت در کرونا، زلزله، سیل و پژوهش می‌شود باید بدانیم این ویژگی راه امام عزیز است که رویش‌ها در آن وجود دارد اگرچه برخی از این مسیر دور شده و ریزش دارند اما باید راه امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد نیروهای خوبی پرورش دهد و در زندگی همانند امام  خمینی اثرگذار باشد باید اوج بندگی و عبودیت داشته باشد؛ ملت امام حسینی عبد خدا هستند نه عبد هوای نفس، جاه، مقام و ریاست… و همه چیز را به دید بندگی ببینیم.

این استاد حوزه ادامه داد: برخی در هیاهوی سیاسی و خودنمایی شیطانی گم می‌شوند و در زندگی خانوادگی فرعون‌صفت می‌شوند؛ صفت چهارم اینکه امام راحل در بدترین شرایط یاد دادند که مسلمانان بن‌بست ندارند و دوباره راه باز می‌شود؛ چرا که توفیق را از خداوند می‌خواهند تا در مسیر احیای مکتب اهل بیت خادم باشند.

حسینی یادآور شد: کسانی که در مسیر رضای خداوند قدم برمی‌دارند خیلی اثرگذار می‌شوند که باز هم شهید آرمان عزیز اسوه هستند در این زمینه چرا که بیشتر از صد مراسم گرامیداشت مردم برایش برگزار کردند که نشان از اثرگذاری والا است.

وی بیان کرد: پنجمین صفت این است افراد در تمامی اعمال‌شان و جای جای زندگی‌شان اثر بندگی خدا دیده می‌شود که باعث شده شعاع وجودی آنان فراگیر شود، این صفات کسانی است که همراه رسول اکرم  (ص) هستند و در قعر جاهلیت‌ها انفجار نور رخ می‌دهد و نورانیت فراگیر می‌شود که وجود امام راحل چنین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *