دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

مراسم رونمایی از مستند “قلب سفید” در ساری

مراسم رونمایی از مستند قلب سفید در ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

عصر خاطره مدافعان سلامت با همکاری حوزه هنری مازندران و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور تنی چند از خانواده های شهدای سلامت، کادر درمان و مسئولان استانی ضمن رونمایی و نمایش فیلم مستند قلب سپید ( با موضوع زندگی شهید مدافع سلامت دکتر بهرام طهماسبی) در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزبان برگزاری نخستین شب خاطره مدافعان سلامت مازندران بود.

‌گفتنی است در این رویداد فرهنگی تنی چند از پزشکان و اعضای کادر درمان به نقل خاطرات خود از دوران شیوع کرونا و تلاش و فداکاری پرسنل بیمارستانها و مراکز درمانی مازندران پرداختند.

‌همچنین در ادامه این برنامه فیلم مستند قلب سپید  ( پرداختی به زندگی و سلوک شهید مدافع سلامت بهرام طهماسبی جانباز دفاع مقدس و رییس سابق بیمارستان امام خمینی آمل) به کارگردانی حسن جعفری (که توسط واحد هنرهای تصویری حوزه هنری و مشارکت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران تولید شد)  پس از رونمایی پوستر فیلم برای نخستین بار به نمایش درآمد و مورد استقبال و همراهی حضار قرار گرفت.

از دیگر بخش های نخستین عصر خاطره مدافعان سلامت مازندران، اجرای سرود فرشتگان سلامت توسط گروه سرود انتظار ( وابسته به واحد موسیقی حوزه هنری مازندران) بوده که در ادامه نقل خاطره دختر شهید طهماسبی صورت گرفت.

مهدی معصومی گرجی در بخشی از این برنامه هدف از این اقدام را ادای دینی به همه فعالان، تلاشگران و شهدای مدافع سلامت اعلام کرد و گفت: اگرچه همه لایه های جامعه در دوران سخت کرونا دچار مشقت زیادی شدند اما جامعه پزشکی و کادر درمان بیشترین درگیری را با این معضل داشته و تقدیم شهدای مدافع سلامت موید همین مسئله است.

رییس حوزه هنری مازندران ادامه داد: حال آنکه ما در عرصه فرهنگ  و هنر وظیفه پرداختن به چنین صحنه هایی را داریم و با تولید فیلم، سرود، آثار گرافیکی، راه اندازی نمایشگاه عکس، کتاب شعر و خاطره و … گوشه ای از این مجاهدت ها را به تصویر می کشیم.

وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اقدامی شایسته مسابقه‌ای را با محوریت مدافعان سلامت و کرونا ( در رشته‌های عکس، خاطره، فیلم، کلیپ، پادکست، نقاشی و…) در بین پرسنل خود اجرا کرد  که حوزه هنری مازندران در داوری این آثار و اهدای جوایز هنری به همکاری این مرکز پرداخت.

در پایان این برنامه ضمن تجلیل از خانواده شهید طهماسبی، از منتخبین مسابقه فرهنگی هنری علوم پزشکی مازندران قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *