دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران 

 آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، امیر «محمد گلمایی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مدیران کل و مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر‌های استان مازندران، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اصحاب رسانه استان، در سالن غدیر سپاه کربلاء ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالله ملکی» تقدیر و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران معرفی شد.

ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام خیانت است

در این مراسم، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۱۰ هزار و چهارصد شهید استان مازندران و شهدای دفاع از حرم و با اشاره به درخشش مازندران در دوران دفاع مقدس و نیز پس از آن، اظهار داشت: پذیرایی از بیش از ۵۰ هزار مهاجر جنگی، حضور ۱۷۰ هزار رزمنده در جبهه‌ها و وجود لشکر خط شکن ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس از استان مازندران، از جمله افتخارات این استان و مردم غیور این خطه‌ی ولایتمدار است.

سردار کارگر با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد یادواره‌های شهدای کشور در مازندران برگزار می‌شود، افزود: مازندران آوردگاه یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا محسوب می‌شود که ویژگی این برنامه‌ها مردم نهاد بودن آنها است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مردمان این دیار را دلداده به فرهنگ عاشورا دانست و با بیان اینکه، مردم مازندارن با تاسی از قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در جبهه‌های جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و اکنون نیز با زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا در مسیر انقلاب اسلامی و ولایت حرکت می‌کنند، بیان داشت: برهمین اساس بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور در مازندران احداث شده است که روند تکمیل و تجهیز آن پیشرفت خوبی هم دارد.

سردار کارگر با بیان اینکه، هویت، عزت و استقلال ایران اسلامی مدیون دفاع مقدس است گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر دفاع مقدس نبود، هویت، استقلال و عزت کنونی را نداشتیم و امروز جمهوری اسلامی به تبعیت از رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‎ای (مدظله‌العالی) و درپی انجام تکلیف در مسیر جهادتبیین هیچ راهی جز پیروی از صراط مستقیم امام راحل، شهدا و دفاع مقدس ندارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تفکر و روحیه بسیجی را زاییدۀ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: الگوی جمهوری اسلامی ایران با مردم‌سالاری دینی و رهبری ولایت فقیه سبب شد تا ایران از کشوری ضعیف به کشوری مقتدر و باعزت تبدیل شود.

وی در ادامه به توانمندی‌های بالقوه امروز کشور اشاره کرد و با بیان اینکه روزگاری و در دوران دفاع مقدس قادر به ساخت سیم‌خاردار هم نبودیم، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پیشرفت‌های چشمگیری در علوم مختلف از جمله صنایع نظامی رسیده و به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان مبدل شده است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه توفیقات ایران اسلامی به برکت دانش جوانان ایران اسلامی در داخل کشور حاصل شده است، تصریح کرد: تهدید و تحریم از اول انقلاب اسلامی وجود داشته است و باید بدانیم که دشمن درپی اختلاف بین مسئولان و قوای سه‌گانه و ایجاد ناامیدی بین مردم در قالب جنگ ترکیبی است از این رو باید با هوشمندی و هوشیاری با این توطئه برخورد کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وحدت بین مردم و مسئولان را لازمه توفیق در امور مختلف برای ایجاد اعتماد و امید در بین مردم دانست و بیان داشت: هر کسی مردم را نسبت به آینده نظام ناامید کند، خیانت می‌کند.

وی توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس را مسئله‌ای مهم بیان کرد و با اشاره به برگزاری چند دوره همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: امسال نیز مصممیم از همسران پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس تجلیل کنیم.

سردار کارگر افتتاح پنج موزه دفاع مقدس و رونمایی از دو هزار کتاب با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و با تاکید بر اینکه، اتکای اصلی نظام به مردم است، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم دفاع مقدس را از خط مقدم به شهر‌ها بیاوریم؛ درحالی‌که روحانیون، زنان و خانواده‌ها در دفاع مقدس نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشتند.

در این مراسم از تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالله ملکی» تقدیر و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *