دسته‌ها
خبری ساری فرهنگی مازندران

مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در ساری

در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، مراسم تشییع و وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در ساری باحضور مردم شهیدپرور از میدان ساعت به سمت میدان امام(ره) ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

استاندار مازندران گفت: شکوه و حماسه حضور مردم مازندران در مراسم تشییع لاله های زهرایی در این استان ستودنی و قابل ستایش است.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور در مراسم تشییع ۱۱ شهید گمنام در ساری در جمع خبرنگاران بیان داشت: مردم مازندران عاشق و دلداه شهدا هستند و در این چند روز با حضور گسترده خود در مراسم تشییع شهدا این مطلب را به اثبات رساندند.

وی با بیان این که، نقش مازندران در دفاع مقدس بسیار برجسته بوده است، بیان داشت: جایگاه لشکر قهرمان ۲۵ کربلای مازندران در دفاع مقدس تعیین کننده بود.

حسینی پور اظهار داشت: اگر امروز مردم عزیز ما درامنیت و آرامش زندگی می کنند این مهم را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

استاندار مازندران با ذکر این مطلب که، مردم حقی که شهدا به گردن ما دارند را به خوبی درک می کنند، افزود: امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم مازندران با شرکت در مراسم باشکوه تشییع این شهدا بار دیگر با آرمانهای شهدای سر افراز تجدید پیمان کردند.

این مقام مسوول تصریح کرد: مردم مازندران در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی وظیفه خود را به درستی انجام دادند و در جهت احیای ارزش های اسلامی تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در ساری تشییع شد.

شهرهای مختلف استان مازندران از ۱۰ روز گذشته با ورود پیکر شهدای گمنام برنامه های متعددی را در قالب تجدید بیعت با آرمان های شهدا و وداع با پیکرهای مطهر آنان انجام دادند.

در مدت میزبانی مردم شهرهای مختلف استان مازندران از پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس طبق اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیش از ۷۰۰ برنامه و با حضور ۷۰ هزار مازندرانی اجرایی شد.

تدفین شهدای گمنام در ۹ شهر مازندران

طبق برنامه اعلام شده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیکرها مطهر شهدای گمنام، امروز به صورت متمرکز در ساری تشییع و سپس در ۹ شهرهای مختلف استان مازندران به خاک سپرده می شوند.

بنابر این گزارش پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات والفجر هشت پس از تشییع در شهرستان رامسر در اردوگاه میرزا کوچک خان تدفین خواهد شد.

همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۶ ساله از تک دشمن در جزیره مجنون پس از تشییع میهمان مردم ولایتمدار شهرستان فریدونکنار در اردوگاه دانش آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۶ ساله از عملیات کربلای ۶ منطقه سومار پس از تشییع میزبان مردم شهید پرور شهرستان بابلسر در رزکنار است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد که پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه پس از تشییع در محوطه تیپ مالک آمل تدفین خواهد شد.

همچنین پیکر مطهر شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات والفجر ۸ منطقه بوارین نیز پس از تشییع در حسینیه رضوان شهرستان آمل تدفین خواهد شد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۱ ساله از عملیات خیبر منطقه مجنون پس از تشییع در دانشگاه فرهنگیان بابل خاکسپاری خواهد شد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات والفجر ۸ منطقه بوارین در دانشگاه فرهنگیان قائمشهر خاکسپاری خواهد شد.

شهید گمنام ۲۵ ساله از تک دشمن در منطقه موسیان پس از تشییع در سازمان جهاد کشاورزی ساری تدفین می‌شود.

پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله از تک دشمن در منطقه زبیدات پس از تشییع در شهرستان میاندورود در اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله تدفین خواهد شد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله از منطقه سرپل ذهاب پس از تشییع در شهرستان گلوگاه در سایت اداری این شهرستان تدفین خواهد شد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۳۶۰شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *