دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 مراسم تجلیل از معلمان نمونه و استادان برتر مازندران در اردوگاه بادله

مراسم شاخص استانی قدردانی از معلمان نمونه و استادان برتر ب با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا و تعدادی از مسئولان ارشد استان در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد.

لازم به ذکر است ،چنین مراسمی(تجلیل از مقام معلم و استاد به صورت مشترک)برای اولین بار به همت اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شده است.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

حسین کمالی” مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با تبریک هفته معلم اظهار داشت: فرایند تعلیم و تربیت از خانه شروع می‌شود و در مدرسه اوج گرفته و در دانشگاه تکمیل خواهد شد و این همراهی و پیوستگی بین آموزش و پرورش و دانشگاه باید ،همواره برقرار باشد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تصریح کرد: واریزی ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس، نشان‌دهنده توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد:طرح رتبه‌بندی یکی دیگر از این دستاوردها بود که اجرایی شد و این مهم قابل تقدیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: ساماندهی بیمه فرهنگیان و توزیع شیر رایگان در مدارس نیز ازجمله اقدامات ارزنده دولت سیزدهم بودکه نشان‌دهنده توجه ویژه‌ دولت به دستگاه تعلیم و تربیت و معلم است.

کمالی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند «همه دستگاه‌ها باید برای قدردانی از معلمان مشارکت کنند»گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر، ارکان حاکمیت و مردم، برای قدردانی از مقام معلم در این ایام فعال هستند و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در بررسی شاخص‌های مختلف تخصصی، آموزش و پرورش استان مازندران از رتبه بیست و ششم به رتبه ششم ارتقا یافت که این دستاورد با همراهی همه همکاران اداری و آموزشی بدست آمد.

گفت: یکی از اقداماتی که باید برای هدفمند شدن آموزش در مسیر توسعه استان و کشور جدی گرفته شود ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و پیوند زدن هنرستان‌ها به مراکز تولیدی و صنعتی است.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری استاندار مازندران نیز در مراسم تکریم معلمان مازندران که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرمانده سپاه کربلای مازندران و تعدادی از مسئولان ارشد استان در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد، افزود: ما به جای این‌که هنرستان‌ها را به واحدهای صنعتی پیوند بزنیم، صنعت را وارد هنرستان‌ها کردیم. در حالی‌که باید هنرستان‌ها در جوار صنایع و فضاهای مولد اقتصادی ایجاد شوند تا این همجواری اثربخش شود.

وی افزود: دانشگاه‌های ما نیز هنوز نتوانستند آن‌طور که باید در مسیر توسعه اقتصادی جامعه گام بردارند. راه تحقق این هدف ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌هاست. در حال حاضر طرح‌ها و پایان‌نامه‌های زیادی در دانشگاه‌ها نوشته می‌شوند، اما اثرگذار نیستند و دیده نمی‌شوند. این ظرفیت را باید با برنامه‌ریزی و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها به درستی شکوفا کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در مسیری قرار بگیرد که منافع ملی را در هر جایی رصد کند و تحقق این هدف نیز با ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها محقق می‌شود. در مازندران با توجه به حضور چهره‌های شاخص علمی و تعداد بالای مراکز آموزش عالی فرصت بسیار خوبی برای حل چالش‌ها با کمک دانشگاه‌ها وجود دارد که با این نگرش می‌توان از آن بهره گرفت.

نوری افزود: دانشگاه و آموزش و پرورش در یک مسیر و جریان قرار دارند و جدا از هم نیستند. در حکمرانی شایسته و متعالی علوی باید تلاش کنیم که در یک مسیر و کنار هم قرار بگیریم تا توسعه محقق شود. بر همین اساس نیز امسال پیشنهاد دادیم تا مراسم تجلیل از ملمان و اساتید دانشگاه در مازندران به صورت متمرکز برگزار شود. امیدواریم این اقدام آغازی بر افزایش همگرایی این ۲ نهاد آموزشی در استان باشد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از معلمان و اساتید برتر دانشگاه‌های مازندران با حضور استاندار مازندران، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرمانده سپاه کربلای مازندران و تعدادی از مسئولان استان تجلیل شد.

استاندار مازندران امروز و پیش از حضور در مراسم تجلیل از معلمان و استادان استان، در جلسه‌ای با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تفاهمنامه سه‌جانبه ساخت ۱۶ مدرسه جدید با ۹۳ کلاس درس در این استان را امضا کرد.

این طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا می‌شود که ۵۰ درصد از اعتبارات ملی و ۵۰ درصد هم از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب طرح محرومیت‌زدایی قرار است ۴۳ مدرسه با حدود ۲۰۰ کلاس درس در مازندران ساخته شود که در حال حاضر گام نخست آن به مرحله امضای قرارداد رسیده و پس از ساخت و بهره‌برداری این ۱۶ مدرسه، گام دوم آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *