دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تجلیل از خبرنگاران در مدیریت شعب بانک مسکن مازندران

 به مناسبت روز خبرنگار همزمان با نشست خبری “سید حسین ” مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران از خبرنگاران فعال این حوزه در ساری تجلیل شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران طرح نهضت ملی مسکن را حمایت ویژه دولت سیزدهم برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه توصیف کرد و گفت: تا کنون ۲۸هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال وام توسط بانک مسکن این استان درحوزه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد.

سید حسین حاجی پور در نشست با خبرنگاران با توضیح این نکته که طرح ملی نهضت مسکن برگزاری جلسات منظم شورای مسکن از سوی شخص استاندار مازندران با هدف کمک به خانه دار شدن افراد کم درآمد پیگیری می شود، افزود: تا کنون ۲۵هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت هشت هزارو ۳۸۹ واحد مسکن در زمین های دولتی و سه هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال وام برای ساخت یکهزارو ۳۹ واحد در بافت های فرسوده استان پرداخت شده است.

وی با ذکر این نکته که تامین زمین دولتی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دولتی سیزدهم فرصتی مهمی را برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد بوجود آورده است، در عین حال به کمبود زمین اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل مشکلاتی که در تغییر کاربری زمین های دولتی استان وجود دارد، مقرر شد تا از مجموعه تعهد ۱۵۵ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مازندران، ۳۶ هزار واحد در زمین های دولتی، ۶۰ هزار واحد خودمالکی، ۱۵هزار واحد در بافت های فرسوده شهری و ۴۴هزار واحد مسکن روستایی عملیاتی شود.

وی عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات در طرح خود مالکی نهضت ملی مسکن در استان را عامل تعادل عرضه و تقاضا در ساخت مسکن مازندران دانست و گفت:‌ در حالی که فقط ۶ درصد منابع شبکه بانکی مازندران در اختیار بانک مسکن قرار دارد ولی این بانک در پرداخت تسهیلات مسکن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران تصریح کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی همه بانک باید حداکثر تا ۹۰ درصد منابع بانکی را در قالب پرداخت تسهیلات داشته باشند، طبق آمار شورای هماهنگی بانک های استان نسبت شبکه بانکی مازندران در منابع و مصارف ۷۹ درصد است اما این نسبت در بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ۱۶۱ درصد است.

حاجی پور با بیان این که بانک مسکن در تامین مسکن و ساختمان سازی طبق اساسنامه باید برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد فعالیت دوچندانی داشته باشد ،همسو با رویکرد دولت سزدهم عمل می کند، گفت: این بانک همواه در طرح های مسکن دولت های مختلف ،تامین کننده تسهیلات اصلی است.

وی به مشارکت بانک مسکن در ساخت مسکن مهر و طرح، مسکن روستایی، مسکن محرومان و نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد:‌ بانک مسکن استان در طرح مسکن مهر دولت قبلی از مجموعه ۱۰۵ هزار واحد مسکن با پرداخت تسهیلات، ۱۰۳هزار واحد به بهره برداری رسید و حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر همچنان باقی مانده است.

وی توجه به تامین مسکن را در رشد اشتغال جوانان و رونق اقتصادی واحد های صنعتی و تولیدی مهم و اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم که سهم مازندران از تولید سالانه یک میلیون مسکن به صورت منظم در شورای عالی مسکن استان دنبال می شود.

وی افزایش مبلغ تسهیلات مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم به ۵۵۰ میلیون تومان را یک امری مهم حمایتی دانست و گفت: اگرچه به دلیل کمبود زمین و ارزش بالای آن هزینه ساخت و ساز واحد های مسکونی در استان مازندران بیشتر از تسهیلات است، اما تامین زمین از سوی دولت در این طرح بسیار کمک کننده است.

حاجی پور با اشاره به این که تسهیلات بانک مسکن طبق مقررات بر اساس پروانه ساختمانی و نقشه های مورد تایید شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان پرداخت می شود، گفت: بانک برای فناوری های نوین با هدف مصرف بهینه انرژی تسیهیلات بیشتری پرداخت می کند.

پرداخت ۶۵هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید بانک مسکن مازندران

مدیر شعب بانک مسکن مازندران با بیان این که این بانک همسو با رویکرد حمایت دولت در ساخت و تامین مسکن جامعه، طی سال گذشته تا کنون ۶۵هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

حاجی پور پرداخت به پرداخت تسهیلات قرض الحنسه در راستای مسوولیت اجتماعی بانک مسکنمازندران اشاره کرد و تصریح کرد: طی سال گذشته تا کنون برای ۹۴۰ فقره ازدواح حدود یک هزارو ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی به پرداخت ۲۴۷ فقره تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی، ۵۲۳ فقره به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۶۱ فقره به ایثارگران و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید مازندران اشاره کرد و گفت:‌بانک مسکن مازندران در راستای برنامه دولت سیزدهم مبنی بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای فرزند آوری، ‌۵۲۸فقره با ۲۰۳ میلیارد ریال وام کم بهره پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *